پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برخی از روستاهایی که در مسیر جاده ساحلی بردخون به دیّر قرار گرفته‌اند، خالی از سکنه شده و تعدادی از روستاهای دیگر نیز به‌مرور خالی می‌شوند و جمعیت آن‌ها به شهرهای بردخون و دیر مهاجرت می‌کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، وقتی پای درد دل ساکنان این روستاها می‌نشینیم از مشکلات و کمبودها می‌گویند که آب آشامیدنی، راه دسترسی و تلفن اصلی‌ترین نیازهای آن‌هاست.
کد خبر: ۲۱۷۰۰
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: برخی از روستاهایی که در مسیر جاده ساحلی بردخون به دیّر قرار گرفته‌اند، خالی از سکنه شده و تعدادی از روستاهای دیگر نیز به‌مرور خالی می‌شوند و جمعیت آن‌ها به شهرهای بردخون و دیر مهاجرت می‌کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، وقتی پای درد دل ساکنان این روستاها می‌نشینیم از مشکلات و کمبودها می‌گویند که آب آشامیدنی، راه دسترسی و تلفن اصلی‌ترین نیازهای آن‌هاست.

\n\n

روستاییان این مسیر با کمبودهای فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آنان برای تهیه هر نوع مواد غذایی و مصرفی خود مجبور هستند جاده شلوغ و پرترافیک را طی کنند و خود را به بردخون یا دیّر برسانند که گاه شاهد تصادفات و تلفات نیز بوده‌ایم.

\n\n

روستاهایی که با یک خانوار یا دو خانوار هنوز برقرار است و به‌عنوان مرزنشینان حافظ و مدافع مرزهای میهن اسلامی هستند و با هر سختی و مشکل تا هنوز خانه و کاشانه خود را رها نکرده‌اند و با بدترین وضعیت در گرما و سرما و حداقل رفاه باز حاضر نیستند روستای خود را ترک کنند.

\n\n

اکنون بخشداری بردخون باهمتی مضاعف و با تلاش و پیگیری بخشدار و حمایت فرماندار شهرستان و همراهی و مشارکت کارکنان بخشداری کاری را آغاز کرده تا مسیر دسترسی این روستاها را به جاده اصلی هموار کنند و عمران و آبادانی به این روستاها هدیه دهند.

\n\n

با توجه به اینکه راه‌های دسترسی روستاهای فاقد دهیاری در بخش بردخون به یکی از چالش‌های اساسی برای اهالی این روستاها تبدیل‌شده بود کار مخلوط‌ ریزی و شن‌ریزی این مسیرها آغاز شد.

\n\n

ابوذر واعظ که از پرسنل پرتلاش بخشداری بردخون است و به‌عنوان ذی‌حساب مسئول دهیاری‌های بردخون فعالیت می‌کند، در این پروژه به‌عنوان ناظر تلاش‌های زیادی داشته است.

\n\n

وی در گفت‌وگو با فارس ضمن تقدیر از همراهی فرماندار شهرستان دیر و بخشدار بردخون در زمینه اهتمام به حل مشکلات روستاها اظهار داشت: اعتبار این پروژه از محل ارزش‌افزوده تأمین‌شده و تا پایان هفته راه‌های دسترسی روستاهای زیدون، مل سوخته، گز خون، حاج مهدی، کمال احمدی و درود احمد به جاده اصلی در مجموع به طول 1400 متر و با اعتباری معادل 390 میلیون ریال آماده و متصل می‌شود و یکی از مشکلات اصلی اهالی این روستاها رفع خواهد شد.

\n\n

واعظ که مسئولیت روابط عمومی بخشداری بردخون را نیز بر عهده دارد با تأکید بر اینکه همکاری مردم این روستاها در خصوص موافقت با عبور جاده از اراضی زراعی آنان باعث پیشرفت در کارشده، افزود: متأسفانه در یکی از روستاها عدم همکاری با کارفرما در خصوص عبور جاده از زمین یکی از اهالی باعث توقف کار شده که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

\n\n

وی در خصوص ارائه خدمات به روستاهایی که قبل از این جاده دسترسی داشته‌اند، گفت: برای روستاهای شیبرم و دمی گز شمالی که در زمینه مسیر دسترسی مشکلی نداشته‌اند اقدامات عمرانی مانند روشنایی مسیر دسترسی به روستا به انجام می‌گیرد.

\n\n

واعظ ادامه داد: تجهیزات لازم در این زمینه خریداری شده و با هماهنگی اداره برق چراغ‌های روشنایی در مسیرهای پیش‌بینی‌شده نصب خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر