پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: صرفا برخوردهای نظامی و انتظامی در مقوله فرهنگ نمی‌تواند حلال مشکلات جامعه باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «همه عقلای جامعه می‌دانند در خصوص موارد فرهنگی برخورد صرفا پلیسی جواب نمی‌دهد» اظهار کرد: ‌برخورد صرفا پلیسی با مقوله فرهنگ نه تنها کار را درست نمی‌کند بلکه سبب می‌شود ناهنجاری‌ها به لایه‌های پنهان جامعه بروند و این زخم‌های پنهان بالاخره یک زمانی سر باز می‌کند و کل جامعه را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۲۱۹۷۲
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: صرفا برخوردهای نظامی و انتظامی در مقوله فرهنگ نمی‌تواند حلال مشکلات جامعه باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «همه عقلای جامعه می‌دانند در خصوص موارد فرهنگی برخورد صرفا پلیسی جواب نمی‌دهد» اظهار کرد: ‌برخورد صرفا پلیسی با مقوله فرهنگ نه تنها کار را درست نمی‌کند بلکه سبب می‌شود ناهنجاری‌ها به لایه‌های پنهان جامعه بروند و این زخم‌های پنهان بالاخره یک زمانی سر باز می‌کند و کل جامعه را فرا می‌گیرد.

\n\n

وی ادامه داد:‌ نباید در رابطه با مسائل فرهنگی در بین مردم ترس ایجاد کرد، باید در این رابطه یک رفتار معقول و متعارفی داشته باشیم. باید برای حل مشکلات فرهنگی از ابزارهای دیگری استفاده شود؛ مثلا برنامه‌هایی تهیه شود و در اختیار شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد و به مردم آموزش داده شود که بد حجابی و یا سایر رفتارهای نادرست فرهنگی، چه آسیبی به خانواده و معنویت جامعه می‌زند و آنها باید در قبال این آسیب‌ها پاسخگو باشند.

\n\n

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن ادامه داد: آن رفتاری که می‌تواند معضلات فرهنگی را از بین ببرد کار فرهنگی است نخبگان و هنرمندان، علما، حوزویان و دانشگاهیان همه باید در تولید برنامه‌های صحیح فرهنگی کمک کنند و به مردم مسائل فرهنگی را آموزش دهند. امر به معروف و نهی از منکر را باید به روش درست در جامعه پیاده کنیم نه این که این مقوله هم در قالب برخوردهای چکشی قرار بگیرد.

\n\n

سراج گفت: اگر فردی نمی‌تواند به اعصاب خود مسلط باشد نباید امر به معروف و نهی از منکر کند چرا که بدتر مرتکب حرام شده و با مردم درگیر می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر