چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: 11 هزار نفر در این استان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف ثبت نام کردند....
کد خبر: ۲۲۲۲
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: 11 هزار نفر در این استان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف ثبت نام کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: این ثبت نام کننده در بیش از 140 مسجد معتکف خواهند شد.

وی اضافه کرد: این مراسم از سحرگاه 13 رجب تا 15 مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان برگزار می شود.

سروستانی تصریح کرد: محافل انس با قرآن، اقامه نماز جماعت سه وعده و برگزاری گفتمان های دینی و حلقه های معرفتی از برنامه های محوری اعتکاف امسال است.

وی گفت: سخنرانی، مراسم های ادعیه و تعقیبات، جشن های میلاد حضرت امام علی (ع) و مراسم ویژه سالروز وفات ام البنین و حضرت زینب (س) و مراسم اعمال دعای ام داوود را از دیگر برنامه های اعتکاف در سطح مساجد خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآورشد: در شهر بوشهر نیز 14 مسجد میزبان معتکفین است.

وی اضافه کرد: مساجد توحید، جامع عطار، بندرگاه، امام سجاد(ع)، صاحب الزمان بهمنی (عج) و مسجد شهید مصطفی خمینی (ره) از عمده ترین مساجد میزبان معتکفان است.

سروستانی با بیان این که مردم متولیان اصلی اعتکاف هستند، افزود: هر کاری که با محوریت مردم صورت پذیرد مردم با عشق و علاقه آن را انجام می دهند.

وی گفت: انقلاب اسلامی را از مواردی است که وجودش بر اساس خواست مردم شکل گرفت و هنوز هم که با موفقیت به پیش می رود به دلیل تبعیت مردم از ولایت فقیه و پشتوانه رفیع مردمی آن است.

سروستانی بیان کرد: اعتکاف هم از اموری است که پشتوانه مردمی دارد و به دلیل تامین منابع آن توسط خود مردم شاهد گسترش روزافزون آن در سطح جامعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهارکرد: متولی اصلی اعتکاف مردم هستند و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه هدایت، پشتیبانی و ساماندهی آن را بر عهده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر