پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس واحد بهره برداری نفت نرگسی دشتستان گفت: به دلیل تکمیل نشدن ایستگاه تقویت فشار گاز دردست احداث در این منطقه روزانه 13 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دراین واحد سوزانده می شود. .\r\n
کد خبر: ۲۲۹۰
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: رییس واحد بهره برداری نفت نرگسی دشتستان گفت: به دلیل تکمیل نشدن ایستگاه تقویت فشار گاز دردست احداث در این منطقه روزانه 13 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دراین واحد سوزانده می شود. .
فکرشهر: رییس واحد بهره برداری نفت نرگسی دشتستان گفت: به دلیل تکمیل نشدن ایستگاه تقویت فشار گاز دردست احداث در این منطقه روزانه 13 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دراین واحد سوزانده می شود. .

به گزارش فکرشهر، علی می شانی درجریان بازدید فرماندار دشتستان از واحد بهره برداری نفت نرگسی افزود: سوزاندن این میزان گاز همراه نفت علاوه برهدر رفت سرمایه ملی آلودگی هوای منطقه را نیز در پی دارد.

وی اضافه کرد: با تکمیل و راه اندازی کارخانه تزریق گاز دردست ساخت در این واحد علاوه بر جلوگیری از آلایندگی هوا و هدر رفت منابع ملی می توان با تزریق گاز به چاه های نفت منطقه تولید آنها را افزایش داد.

می شانی بیان کرد: هم اکنون روزانه 15 هزار بشکه نفت در واحد بهره برداری نفت نرگسی وحدتیه دشتستان تولید می شود.

وی ادامه داد: این میزان نفت تولیدی از واحد بهره برداری نفت نرگسی، جمع آوری و پس از عملیات تفکیک و جداسازی گازهای همراه به واحد بهره برداری بی بی حکیمه پمپاژ و پس از آماده سازی برای صادرات به منطقه خارگ ارسال می شود.

فرماندار دشتستان گفت: یکی از سرمایه های غنی و بسیار عظیم در کشور و بویژه استان بوشهر ذخایر مهم نفت و گاز است.

ارسلان زارع افزود: درآینده نزدیک با سیاست های خوب دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی رونق و توسعه اقتصادی بویژه درحوزه نفت و گاز درکشور را در پی خواهد داشت.

وی اظهارکرد: مجموعه واحد بهره برداری نفت نرگسی وحدتیه دشتستان سهم عمده ای درتولید ناخالص کشور دارد.
زارع ادامه داد: برای توسعه و اجرای پروژه های ملی دراین مجموعه باید همه تلاش کنیم تا هرچه زودتر بهره برداری و تولیدات دراین مجموعه مهم افزایش یابد.

دراین بازدید مسائل و مشکلات واحد بهره برداری نفت نرگسی مورد بررسی قرار گرفت.

واحد بهره برداری نفت نرگسی در فاصله 35 کیلومتری شهر برازجان در منطقه وحدتیه دشتستان در استان بوشهر واقع شده و در سال 1376 به بهره برداری رسیده است. /ص
منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر