پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گفتگوی صریح با رییس هیات فوتبال دشتستان:
فکرشهر: سمنانی گفت: من این موضوع را تکذیب می کنم.ما نه عقیدتی سیاسی داریم و نه سخنگو و همه ی افراد هیات ما خود به نوعی سخنگو هستند و...
کد خبر: ۲۷۰۲
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: حدود 6 ماه از انتصاب محمود سمنانی به عنوان رییس هیات فوتبال شهرستان دشتستان می گذرد.

به گزارش فکرشهر، وی که سابقه 9 سال ریاست هیات فوتبال وحدتیه را در کارنامه دارد توسط محمد نجفی انتخاب و با موافقت اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان کار خود را آغاز نمود.

پس از کنار گذاشته شدن حسین شکرانه از سمت ریاست هیات فوتبال دشتستان توسط محمد نجفی، رییس هیان فوتبال استان بوشهر و روی کار آمدن سمنانی موجی از اعتراضات در هیات دشتستان شکل گرفت.

حرف هایی که از گوشه و کنار فوتبال شهرستان به گوش می رسید اینقدر عجیب و جالب بود که ما را ملزم کرد گفتگویی کامل با رییس هیات فوتبال دشتستان انجام دهیم تا برخی واقعیت ها مشخص شود.

متن کامل گفتگو را در ادامه  می خوانید:

* ارزیابی شما از وضعیت فوتبال شهرستان و خصوصا برازجان چیست؟

ما در حال آسیب شناسی هستیم و از پیشکسوتان و کسانی که صاحب نظر هستند درخواست کرده ایم ما را هدایت کرده و در یک خط خوب و سالم هدایت کنند و ان شاالله دوست داریم تیم های برازجان را به روزهای اوج برگردانیم.

*در حال حاضر چند تیم در شهرستان و بالاخص برازجان در حال فعالیت هستند؟ در چه رده سنی و چه لیگ هایی؟

ببینید ما در همه رده های پایه، تیم در سطح کشوری داریم و متاسفانه یا خوشبختانه از همه شهرهای استان حتی بوشهر بهتر عمل کرده ایم اما موضوعی که هست اینقدر که در پایه کار شده در رده بزرگسالان کار نشده است.

* خب کمی بر روی موضوعات زوم کنیم؛ زمانی که شما به عنوان رییس هیات انتخاب شدید گفته می شد که رسول استادزاده برای این سمت تعیین گردیده و حتی حکم او نیز حاضر بوده است و با تماس هایی از طرف رضا جمشیدی، مدیرکل ورزش و جوانان به علی حاجیانی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان وی حذف و شما جایگزین شدید. این موضوع صحت دارد؟

نه به هیچ وجه. بنده این موضوع را رد می کنم. زمانی که هنوز آقای شکرانه ریاست هیات را بر عهده داشت اداره ورزش و جوانان دشتستان به وسیله یکی از دوستان با بنده تماس گرفت و من پس از 24 ساعت زمان برای فکرکردن اعلام آمادگی کردم.
بله به جز من آقای استادزاده و کسان دیگری هم کاندید بودند منتهی قرعه به نام بنده در آمد.

*یعنی این مسئله که شما گزینه مورد نظر هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان بودید و با تلفن جمشیدی انتخاب شدید را به صراحت رد می کنید؟

ببینید هیات دشتستان که مال خودمان است و من به مدت 10 سال و از زمان نادر آزاده در اینجا حضور داشته ام و بحث، بحث خدمت گذاری است و در همین جا از آقای استادزاده و تمام کسانی که فکر می کنند به آن ها بی مهری شده می خواهم که به ما کمک نمایند.
خدا را شاهد می گیرم که بنده روزی که به عنوان رییس هیات آمدم اصلا نجفی را نمی شناختم در حدی که وقتی پس از انتخاب به دفترش مراجعش کردم از لحاظ ظاهری او را شناسایی نکردم.
با حاجیانی نیز هیچ ارتباطی نداشته و جمشیدی را نیز در حدی که در این چند سال زحمات ما در هیات فوتبال وحدتیه را می دید و برای رفع مشکلات به او مراجعه می کردم می شناسم.
به هر جهت انتخاب رییس برمی گردد به مدیریت اداره، مدیرکل و کسانی که صاحب نظر هستند و من نیز در خدمت اهالی فوتبال هستم.

* شما قبل از پذیرش این سمت با حاجیانی یا نجفی جلسه ای هم داشتید که در آن برنامه های خود را ارائه دهید؟

بله. روز معارفه برنامه را قرائت کردم و آن را ارائه دادم و الان هم داریم به سمت آن اهداف پیش می رویم.

* به نظر خودتان چرا پس از انتخاب شما موجی از اعتراضات آغاز شد؟

بحث من نبود. هر کسی به جز من هم آمده بود فکر نمی کنم می توانست کارهای این هیات را درست کند.
از آن جا که حسین شکرانه، رییس سابق در انتخابات هیات استان شرکت نکرد و به نظر من خلاف بود و باید حضور می یافت برخی افراد کمی نسبت به من و نبود ایشان جبهه پیدا کردند و برخی باشگاه ها دست به اعتصاب زدند اما حالا از آن ها بپرسید و بگویید که سمنانی چگونه فردی است و عملکرد من در این چند ماه را از آن ها بخواهید می بینید که همه راضی هستند و مشکل این افراد چیز دیگری بود.

* شنیده می شود که بعضی هیات ها با شما رابطه خوب و حسنه ای ندارند، آیا این حرف ها صحت دارد؟

نه. اتفاقا با ما رابطه ی بسیار خوبی دارند و روزی نیست که تماس با یکدیگر نداشته و برای بازی ها از من دعوت به عمل نیاید و این موضوع را رد می کنم.

* چشم انداز و برنامه ی شما برای فوتبال دشتستان چیست؟

چند موضوع را در اولویت قرار داده ایم. اول توجه ویژه به بانوان است و می بینید که الان در برازجان ما تیم بانوان نداریم. علی رغم این که چند فوتبالیست ملی پوش هم در بین ورزشکاران ما دیده می شود و متاسفانه تیم نداریم و در حال رایزنی هستیم تا تیم خوبی از همین بازیکنان ساخته و روانه مسابقات کنیم.
بحث دوم پیشکسوتان بودند که آن ها را دعوت کردیم و طی جلسه ای از این افراد خواسته شد به هر دلیلی که از فوتبال رفته اند دوباره برگشته و کمک کنند.
البته برنامه های ویژه ای نیز برای فوتبال در رده بزرگسالان داریم که در آینده انجام خواهد شد.

* اگر می شود درخصوص کمیته داوران و این که مسئول سابق این کمیته، یوسف اطمینان حاضر به همکاری نشد و شما نیز چند گزینه انتخاب کردید که همگی انصراف دادند توضیحاتی ارائه دهید؟

روزی که من آمدم آقایان مشایخ، مسئول کمیته داورن استان و اطمینان کنتاکت و مشکلاتی بینشان وجود داشت هر چند که هر دو فرد کار بلدی هستند، من با اطمینان صحبت کردم که ریاست را بر عهده بگیرد و او گفت که نمی تواند با مشایخ کار کند.
هر چند که به او گفتم خودم با مشایخ صحبت می کنم اما قبول نکرد و من چند گزینه انتخاب کردم و در بین آن ها نصرالله جاهدین محمدی به من قول داد و هم اکنون نیز در حال همکاری است و من با اطمینان دوست هستم و هیچ مشکلی ندارم.

* آیا درست است که هیات داوران قبلا 70 داور فعال داشته و پس از رفتن یوسف اطمینان این تعداد به زیر 10 نفر رسیده و بقیه حاضر به همکاری نشده اند؟

نه. ببینید بحث این افراد با من و حضورم نیست و این داوران با کمیته داوران استان مشکل دارند و حاضر به همکاری نیستند و این موضوع را می توانید از خودشان هم سوال کنید.

* زمزمه هایی مبنی بر اختلافات شما و اعضای هیات به گوش می رسد، این حرف ها درست است؟

نه. اتفاقا همه با هم صمیمی و خوب هستیم و تنها حسین مهدوی از جمع ما کنار رفت که آن هم روزی که من آمدم دوست نداشتم با او همکاری کنم و این حق هر فردی است پس از انتخاب به عنوان رییس همکاران خود را انتخاب کند.

* پس از حضور شما در هیات پست های جالبی به وجود آمده است. مثلا در یک مورد من با فردی صحبت کردم و او گفت که مسئول عقیدتی سیاسی و سخنگوی هیات است. توضیح شما چیست؟

من این موضوع را تکذیب می کنم. سعی میکنم از افرادی که مفید و کاربلد هستند استفاده کنم و ما نه عقیدتی سیاسی داریم و نه سخنگو و همه ی افراد هیات ما خود به نوعی سخنگو هستند و نیازی به این مورد نیست.

* موضوع خبر تیم لیگ یک یا دو که شما اعلام کردید و واکنش زیادی داشت و فوتبال دوستان را به نوعی امیدوار کرد به کجا رسید؟

جلسه ای با فرماندار برگزار کرده ایم و به وی گفتم که ما اسپانسر برای خرید تیم لیگ یک داریم و شما باید به فکر دفتر، هزینه ایاب و ذهاب و دیگر موارد تیم داری باشید که آن ها به ما گفتند اگر شما این پول را برای یک تیم بومی هزینه کرده و آن را از لیگ استان به مراحل بالا ببرید بهتر است.
از آنجا که تیم های آبپخش و ابوذر کلمه در لیگ استان حضور دارند دنبال این کار هستیم با یکی کردن بازیکنان و همکاری نجفی، رییس هیات فوتبال استان تیمی قوی راهی مسابقات کنیم که بتواند به مراحل بالا صعود کند.

* شنیده ها حاکی از آن است که تیم پیام دالکی از زمان حضور شما تا به حال تنها 70 هزار تومان کمک دریافت کرده و این بخاطر مخالفت با حضور شما در هیات فوتبال است. شما این صحبت ها را رد می کنید یا تایید؟

ببینید هیچ تیمی با من هیچ مشکلی نداشته و ندارد. موضوع پیام دالکی این است که من در یکی از بازی های آن ها حضور پیدا کردم و قول دادم اگر بازی را پیروز از زمین خارج شوند 2 میلیون تومان به آن ها پاداش خواهم داد ولی پیام در این بازی به تساوی دست یافت.

* اما سوال آخر، آیا درست است شما هر بار که نجفی رییس هیات فوتبال استان می آید یک بنر خوش آمدگویی برای او چاپ می کنید؟

ما افتخار می کنیم که هر مسئولی مثل شهردار یا مدیرانی مثل جمشیدی، نجفی، و... از سایر نقاط به دشتستان می آیند و اگر هر روز بیایند من هر بار برایشان بنر می زنم. البته ما این کار را انجام نداده ایم و یک بنر برای خوش آمدگویی به همه داریم. منتهی وقتی که مسئولی برای فوتبال به دشتستان می آید افتخار می کنیم که برای او بنر تهیه ببینیم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر