دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز گفت: سومین حیوان اوریکس (تیز شاخ عربی) در منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز متولد شد.به گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، حسن آقا شیرمحمدی افزود: با تولد این گوساله تعداد اوریکس های موجود درسایت احیاء و تکثیر دیمه به پنج راس رسید.
کد خبر: ۲۷۶۴
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز گفت: سومین حیوان اوریکس (تیز شاخ عربی) در منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز متولد شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، حسن آقا شیرمحمدی افزود: با تولد این گوساله تعداد اوریکس های موجود درسایت احیاء و تکثیر دیمه به پنج راس رسید.

وی درباره این گونه در حال انقراض گفت: اوریکس حیوانی موسوم به تیزشاخ عربی و از خانواده گاوسانان و از گونه های درحال تهدید و انقراض است که زیستگاه آن کشورهای حوزه خلیج فارس است.

شیر محمدی افزود: اوریکس های موجود در منطقه حفاظت شده دیمه در سال 89 در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری ایران و قطربرای مبادله گونه های جانوری به ایران داده شد و در منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز در استان خوزستان رهاسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه این گونه نادر و در حال انقراض عمری طولانی دارد گفت: اوریکس دارای عمری طولانی و نزدیک به 25 سال است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز همچنین از تولد اولین بره قوچ ومیش در سایت دیمه خبر داد و اظهار داشت: همزمان با تولد اوریکس یک بره قوچ ومیش نیز در این سایت متولد شده است.

منطقه حفاظت شده دیمه با وسعت 9هزار و 812 هکتار در 15 کیلومتری جنوب شهرستان رامهرمز قرا ر دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر