پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید بر این که اشتغال در صدر مسائل جوانان قرار دارد و مسکن و ازدواج نیز به انحای مختلف متاثر از اشتغال است واقف و از همین رو در چارچوب تلاش برای نجات اقتصادی، حل مشکل بیکاری جوانان را در اولویت قرار داده است...
کد خبر: ۲۸۸۹
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید بر این که اشتغال در صدر مسائل جوانان قرار دارد و مسکن و ازدواج نیز به انحای مختلف متاثر از اشتغال است واقف و از همین رو در چارچوب تلاش برای نجات اقتصادی، حل مشکل بیکاری جوانان را در اولویت قرار داده است.

به گزارش فکرشهر، یونس قیصی زاده در نشستی به مناسبت هفته جوان افزود: بدرستی از سوی دولت یازدهم، سه نیاز اساسی جوانان که اشتغال، مسکن و ازدواج است شناسایی شده و مجموعه دولت باید تلاش کنند تا در راستای برطرف کردن این نیازهای اساسی جوانان گام بردارند. 

مشاوراستاندار بوشهر در امور جوانان گفت: درنظام اسلامی باید طوری با جوانان رفتار شود که احساس نکنند شهروند درجه دو هستند

قیصی زاده ادامه داد: تا هنگامی که به جوانان اجازه داده نشود که در مسائل مربوط به خود تصمیم گیرنده باشند، نمی توان از آنان انتظار داشت نقش و مسوولیت اجتماعی خود را بخوبی ایفا کنند.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی اضافه کرد: دربسیاری از امورمربوط به جوانان بویژه درحوزه های اجتماعی و فرهنگی، به آنان اجازه نمی دهند تا درباره برنامه ها و فعالیت های خود تصمیم بگیرند و دیگران خود را قیم جوانان می دانند و به جای آنها می خواهند فضای فعالیت جوانی را مدیریت کنند و از جوانان نیز تنها انتظار تبعیت و سکوت دارند.

قیصی زاده ادامه داد: برای مسوولیت پذیری جوانان باید اجازه داد تا مهارت های اجتماعی را فراگیرند و قادر باشند در جامعه عضو مسوولیت پذیر و فعال شوند. 

وی یادآورشد: بدون این امر نمی توان از جوانان انتظار احترام گذاشتن به قوانین و برآورده شدن انتظاراتی که جامعه از آنها دارد، باشیم.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی اظهارکرد: برای به وجود آوردن مسوولیت اجتماعی، جوانان باید احساس کنند که می توانند در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی و غیره که مربوط به آنهاست خوشان تصمیم گیری کنند.

قیصی زاده اضافه کرد: علاه براین باید فضا را برای پرورش خلاقیت و تفکر مستقل آنها فراهم آورد نه این که آنان را تنها به اطاعت و سلطه پذیری تصمیم ها و سیاست هایی فراخواند که دلایل بسیاری از آنها، برایشان نامفهوم و گاه در تضاد با خواست و مطالبات جوانی است.

مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان با اشاره به اهمیتی که رییس جمهوری برای مسائل و مشکلات جوانان قایل است گفت: دولت روحانی معتقد است که جوانان به عنوان اصلی ترین نیروی اجتماعی که بنیان توسعه و آینده کشور برتوانمندی ها، امید و سرزندگی آنان قرار دارد، نیازمند حمایت، تقویت وفراهم کردن فرصت های ارتقای کیفیت زندگی خود هستند. 

قیصی زاده افزود: با این وجود جوانان در عرصه های دیگر نیز مطالبات مهم و اصولی دارند که باید به آنها نیز اهمیت داد و در راستای دغدغه های جوانان دراین زمینه گام برداشت. 

وی یادآورشد: درشرایط کنونی انتظارات جوانان از دولت یازدهم بسیار بالاست و دولت نیز باید ضمن احترام به مطالبات گسترده آنها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اجازه ندهد تا دیگران که با فضا و شور و هیجان جوانی فاصله دارند و مطالبات جوانان را بدرستی درک نکرده اند، قیم مابانه سعی در مدیریت حوزه جوانان کنند.

مشاور استاندار بوشهر درامور جوانان گفت: دراین صورت جوانان احساس می کنند که به عنوان شهروندان درجه دوم، در جامعه حضور دارند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر