پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: نبود زیرساخت های برق و گاز از مشکلات فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است که برطرف کردن آنها از اولویت های کاری مدیران مربوط است.به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی روز یکشنبه درحاشیه آیین آغاز گازرسانی شبکه داخلی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود: وجود آب، برق، گاز و مخابرات از پیش نیازهای فعالیت واحدهای تولیدی به شمار می روند که این زیرساخت ها باید پیش ازسرمایه گذاری بخش خصوصی درمناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود.
کد خبر: ۲۹۲۴
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: نبود زیرساخت های برق و گاز از مشکلات فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است که برطرف کردن آنها از اولویت های کاری مدیران مربوط است.

به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی روز یکشنبه درحاشیه آیین آغاز گازرسانی شبکه داخلی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود: وجود آب، برق، گاز و مخابرات از پیش نیازهای فعالیت واحدهای تولیدی به شمار می روند که این زیرساخت ها باید پیش ازسرمایه گذاری بخش خصوصی درمناطق ویژه اقتصادی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اما در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد این زیرساخت ها اهتمام لازم تاکنون صورت نگرفته است.

رستمی ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم اکنون به دلیل مشکلات زیرساختی نتوانند با ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: با تاکید استاندار بوشهر و حمایت و پیگیری انجام شده فاز نخست گاز رسانی به شبکه داخلی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به طول سه کیلومتر و 800 متر و اعتبار سه میلیاردو 650 میلیون ریال امروز آغاز شده است که براساس برنامه باید تا پایان ماه تیر سال جاری به بهره برداری برسد.

رستمی گفت: با بهره برداری از فاز نخست اجرای شبکه داخلی گازرسانی از مجموع 89 واحد فعال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 59 واحد گاز دار خواهند شد.

وی افزود: فاز دوم شبکه داخلی گازرسانی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز به طول پنج کیلومتر و 300 متر و اعتبار پنج میلیاردو 500 میلیون ریال در دستور کار قرار دارد که با اجرایی شدن آن همه واحدها گازدار می شوند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: هم اینک تاسیسات شبکه برق موجود در اطراف منطقه ویژه اقتصادی بوشهر جوابگوی تامین نیاز واحدهای صنعتی این منطقه نیست.

وی گفت: در همین ارتباط امروز درنشستی با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس راهکارهای حل مشکلات موجود در این زمینه بررسی خواهد شد.

رستمی افزود: واحدهای صنعتی با اجرای تعهدات خود در زمینه اشتغال تاکنون 650 فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ایجاد کرده اند که باید متناسب با پیشرفت طرح های سرمایه گذاری درزمینه ایجاد زیرساخت ها نیز اقدام شود.

وی یادآورشد: به هر میزان در زمینه زیرساخت بخش های صنعت و کشاورزی فعالیت شود فرصت های شغلی حاصل از سرمایه گذاری در این بخش به حل مشکل بیکاری کمک می کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر