پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با امضای یک تفاهم نامه بین منطقه ویژه پارس و فرهنگ و ارشاد استان؛
فکرشهر: تفاهم نامه ای بین منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر امضا شد تا استان بوشهر را به پایتختی کتاب و منطقه ویژه را به اجرای برنامه های فرهنگی اش نزدیک تر کند؛ تفاهم نامه ای که در نمایشگاه کتاب بوشهر به امضای مهدی یوسفی و حمیده ماحوزی رسید...
کد خبر: ۳۰۱۸۰
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: تفاهم نامه ای بین منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر امضا شد تا استان بوشهر را به پایتختی کتاب و منطقه ویژه را به اجرای برنامه های فرهنگی اش نزدیک تر کند؛ تفاهم نامه ای که در نمایشگاه کتاب بوشهر به امضای مهدی یوسفی و حمیده ماحوزی رسید.

به گزارش فکرشهر، مهندس مهدی یوسفی در این آیین گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بزرگی در حوزه فرهنگی است و در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های ویژه‌ای برای انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در سال گذشته علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، مقام دوم پایتخت انرژی کشور را کسب کرد، اضافه کرد: سازمان منطقه ویژه پارس نیز در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود تلاش کرده تا در این مسیر گام بردارد و کمک کند تا بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در حوزه فرهنگ حساس هستیم و تلاش می‌کنیم تا طرح‌های ویژه‌ای در این حوزه و حوزه آموزش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همکاری داشتیم و امسال نیز همکاری لازم را داریم و بخشی از هزینه‌های خرید کتاب را منطقه ویژه پارس متقبل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: منطقه ویژه پارس نقش‌آفرینی خوبی در عرصه فرهنگ استان بوشهر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، حمیده ماحوزی افزود: شاهد حمایت بسیار خوبی از سوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس از عرصه فرهنگ استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به حمایت مهندس یوسفی از حوزه کتاب استان بوشهر، خاطرنشان کرد: فکر و ذهن ایشان فرهنگی است و شاهد همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه هستیم و امیدواریم شاهد استمرار این همکاری‌ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در برگزاری نمایشگاه کتاب بوشهر نیز شاهد همکاری منطقه ویژه پارس هستیم و با رویکردی فرهنگی یاری‌گر ما در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: طرح پایتخت کتاب ایران از سه سال پیش شروع شده است و در سال 93 رتبه سوم کشور و در سال 94 نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم و امیدواریم امسال بتوانیم عنوان پایتخت کتاب کشور را کسب کنیم.

ماحوزی با تاکید بر اینکه دستیابی به این عنوان نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است، افزود: حمایت‌های مهندس یوسفی از طرح‌های فرهنگی استان بوشهر نشان می‌دهد که توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه پایدار می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه پارس بخشی از هزینه‌های خرید کتاب در این نمایشگاه را متقبل شده است، بیان کرد: شاهد همکاری‌های بسیار خوبی در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از سوی منطقه ویژه پارس هستیم.

رونمایی از کتاب فایزانه های دشت و دریا، کتاب جامع سرمایه‌گذاری منطقه ویژه پارس و کتاب پروژه‌های عام المنفعه سفر مقام معظم رهبری به عسلویه نیز پس از امضای این تفاهم نامه رونمایی در آیین های جداگانه رونمایی گردید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر