پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۴۴
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: شمار بیماران متجاهر و کارتن خواب در این استان معدود است و بیشتر این افراد غیربومی و جویای کار در فضای پیرامونی محیط های کاری استان هستند.

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با راه اندازی مرکز درمانی طبق ماده 16 در استان بوشهر موافقت نشده است و با توجه به آخرین آمار شیوع شناسی بیماران اعتیاد، این استان در مقایسه با سایر استانهای کشور در وضعیت سبز قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجموعه درمانی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر صرف نظر از وضعیت مورد اشاره برای رسیدگی به وضع بیماران اعتیاد و موضوع درمان آنها، حتی اگر یک فرد آسیب دیده و متجاهر ناشی از بیماری اعتیاد وجود داشته باشد به لحاظ اهمیت جایگاه انسانیت آسیب دیدگان و باورهای اعتقادی پیگیری می شود تا از چنگ اعتیاد رها شود.

ترکمان منش اظهار کرد: بیمارانی که از رفتن به مراکز اقامتی ترک اعتیاد داوطلبانه خودداری می کنند در زمان حاضر به مراکز گذری هدایت شده اند تا تحت درمان داروهای نگهدارنده متادون قرار گیرند.

وی بیان کرد: پیگیری های لازم استانی و کشوری در زمینه راه اندازی مرکز اقامتی برای افرادی که نیاز به بستری بلند مدت برای درمان و ترک اعتیاد دارند به عمل آمده که به محض صدور مجوز اقدام می شود.

ترکمان منش گفت: در استان بوشهر در حوزه خدمات رسانی به کسانیکه دچار بیماری اعتیاد شده اند 13 مرکز کمپ اقامتی ترک اعتیاد میان مدت، 25مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر به طور سرپایی، چهار مرکز کاهش آسیب گذری، 2مرکز سرپناه شبانه، شعبه کنگره 60 و انجمن ان ای فعالیت دارند.

وی یادآور شد: همه افراد آسیب دیده اعتیاد در شهرستانهای سراسر استان به این مراکز دسترسی دارند و تلاش شده مراکز گذری و سرپناه در نزدیکی نقاط آسیب خیز مستقر و فعالیت کنند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: همه مراکز فعال در سطح استان مراکز داوطلبانه است و تجربه ثابت کرده که اگر افراد بیمار تمایل به ترک اعتیاد و درمان بیماری داشته باشند، می توانند با خدماتی که از این مراکز دریافت می کنند نسبت به ترک و کنترل بیماری خود اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر