پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۱۲۸
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ساز و کار قانونی در تغییر کاربری اراضی رعایت شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سید محمد حسن باستی در نشست بررسی مشکلات اراضی شهری شهر ریز که به موضوع اراضی و کاربری های شهری شهر ریز اختصاص داشت اظهار داشت: با توجه به اهمیت اراضی شهری در زمینه توسعه شهر، دستگاه‌های مرتبط باید نهایت دقت را در صدور مجوزهای مختلف برای ساخت و ساز به کار بگیرند.

وی بیان کرد: شهرداری به عنوان ارگان اصلی در مدیریت شهری و بررسی اراضی باید  با به کار بردن ساز و کار قانونی زمینه لازم برای توسعه و عمران شهر آماده کند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به موضوع اراضی شهری در ریز و تغییر کاربری صورت گرفته در برخی نقاط شهر گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به کاربری مسکونی در قانون منع شده و در شهرها باید به این مهم توجه شود.

باستی افزود: در دوره‌ای، بدون ضابطه خاص بخش زیادی از اراضی شهر ریز برای ساخت بلوار اختصاص یافته که اکنون این مسئله مشکل ساز شده است.

وی یادآور شد: در بررسی اراضی شهری و کاربری‌های مختلف، رعایت قانون یک اصل است و نمی‌توان پا روی قانون گذاشت.

باستی اضافه کرد: در حالی که جمعیت کنونی شهر ریز ۳ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت شده اما در آینده توسعه شهری این شهر برای جمعیت ۷ هزار و ۸۰۰ نفر طراحی شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: وجب به وجب شهر متعلق به آیندگان است و نمی‌توان اراضی را ببخشیم و خلاف‌های صورت گرفته را قانونی جلوه دهیم.

وی با بیان اینکه از حق شهر و شهروندان کوتاه نمی‌آییم، ادامه داد: مسئله مهم برای ما توسعه شهری با هدف خدمت بیشتر به مردم است و در این زمینه تامین منابع مالی شهرداری برای اجرای پروژه ‌های شهری هم مد نظر ماست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر