پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۵۳۵
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: گوش بانک‌ها بدهکار کسی نیست؛ پس از دستوراتی که بانک مرکزی داده، شاهد آن هستیم که این بانک‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهند؛ آنها به بخشش اضافات بیش از ۱۰۰ میلیون نیز گوش نمی‌دهند.
 
به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: تا زمانی که سه مساله مهم حل نشود، اقتصاد ما به جایی نمی‌رسد.
 
وی افزود: دردهای اقتصادی ما شامل قاچاق، یارانه‌ها و بانک‌ها است، تا زمانی که این مشکلات حل نشود اقتصاد ما به جایی نمی‌رسد و قطعا رشد اقتصادی در زندگی مردم خود را نشان نمی‌دهد.
 
او بیان کرد: گوشِ بانک‌ها بدهکار کسی نیست؛ پس از دستوراتی که بانک مرکزی داده است شاهد آن هستیم که این بانک‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهند؛ آنها به بخشش اضافات بیش از ۱۰۰ میلیون نیز گوش نمی‌دهند.
 
این مرجع تقلید ادامه داد : بسیاری از بانک‌ها متمرد هستند و به این دستورات گوش نمی‌دهند و تا زمانی که این روند ادامه دارد مشکلات حل نمی‌شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در مسایل اقتصادی درد بی‌درمان نداریم، باید حل شود؛ در زمینه یارانه‌ها نیز سنگی بود که به چاه افتاد و باید از چاه بیرون بیاید؛ چه دلیلی دارد که ده‌ها میلیون نفر که دارای امکانات هستند از این پول دریافت کنند و چیزی که باید صرف تولید و مردم شود به جیب این افراد برود؟
 
وی افزود: مساله قاچاق از نظر من یک معما است؛ ولی به رغم تاکیدات همه مسئولان مشاهده می‌کنیم که تریلی‌های فراوانی از مرزها خارج می‌شوند؛ پس مشخص است که این افراد برای خود یک حکومت دارند که قابل کنترل نیست.
 
او بیان کرد: وقتی بیان شده است که ۲۵ میلیارد دلار کالا در کشور قاچاق می‌شود، یک عدد وحشتناک است که باید این درد بزرگ را درمان کرد. این مملکت مرز و اطلاعات و سپاه و دستگاه قضایی دارد؛ اگر همه دست به دست هم بدهند، به این قدرت فایق می‌آیند، ولی نمی‌دانم که مشکل کجاست که می‌گویند هنوز ۱۵ میلیارد دلار دیگر قاچاق می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر