جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۳۱۵۷۶
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، جمعه 13 اسفند با انجام چهار بازی آغاز می‌شود.

مسابقه فوتبال سیاه جامگان و تراکتورسازی

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بعد از چند روز تعطیلی به خاطر انجام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، از جمعه ۱۳ اسفند با انجام چهار بازی در مشهد، تبریز، قم و آبادان، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود.

* نبرد میانه جدولی‌ها در مشهد

آغازگر هفته بیست و سوم، دیدار تیم‌های پدیده و گسترش فولاد در مشهد است. دو تیم در جدول وضعیت متفاوتی دارند؛ تبریزی‌ها با ۳۰ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند اما تیم مشهدی با هشت امتیاز کمتر، در جایگاه دوازدهم نشسته است.

پدیده از سه بازی قبلی خود تنها یک پیروزی به دست آورده و در دو بازی شکست خورده است اما گسترش فولاد در سه بازی اخیرش دو تساوی و یک برد داشته است و از ان نظر هم نسبت به میزبانش برتری روحی دارد.

* در سودای صدرنشینی

از ساعت ۱۵:۱۵ در تبریز، تیم‌های تراکتورسازی و سایپا به مصاف هم می‌روند. تراکتورسازان که بعد از گذشت چهار هفته از نیم‌فصل دوم از سوی فیفا نقره‌داغ شدند و حالا نمی توانند از بازیکنان جدیدشان استفاده کنند، باید به دیدار سایپایی بروند که در نیم‌فصل دوم نتایجی به مراتب بهتر از نیم‌فصل نخست گرفته است.

قرمزپوشان تبریزی سایه‌به‌سایه پرسپولیس صدرنشین پیش می‌رود و بعد از باختی که به این تیم داشتند، در دو بازی اخیرشان دو برد خوب را کسب کرده‌اند. تراکتورسازی اکنون با شکست سایپا می‌توانند اختلاف امتیاز خود را با صدرنشین، موقتا به عدد ۳ کاهش دهند.

سایپا اما با ۲۴ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و حتی با برتری بر تراکتورسازی هم نمی‌تواند جایگاهش را بهتر کند و تنها می‌تواند اختلاف امتیازش را با تیم‌های بالای خود کمتر کند. این تیم در سه بازی اخیرش یک برد، یک تساوی و یک باخت داشته است.

* نبرد باد صبا و فولاد آبدیده

صبای قم که چندین هفته نتایج بدی در کارنامه‌اش ثبت می‌شد، در هفته‌های اخیر پوست انداخته و در سه بازی آخرش دو برد و یک تساوی به دست آورده است. این تیم جمعه باید به مصاف فولادی برود که شرایط نسبتا ثابتی در میانه جدول دارد و با ۲۸ امتیاز، صدرنشین نیمه دوم جدول است.

صبا خود با ۲۰ امتیازی که تا این جا اندوخته روی مرز سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد و بالاتر از سیاه جامگان و ماشین‌سازی در رده چهاردهم جای گرفته است.

* از پایتخت تا لب مرز

آخرین دیداری که جمعه برگزار می‌شود، جدال بین تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان است؛ دو تیمی که در جدول رده‌بندی شرایطی کاملا متفاوت دارند. پیکان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با ذوب‌آهن، نفت تهران و استقلال مبارزه می‌کند در حالی که صنعت نفت برای بقا در لیگ برتر با ماشین‌سازی، سیاه‌جامگان و صبا می‌جنگد.

نتایج سه بازی اخیر دو تیم هم کفه ترازو را به سود پیکان سنگین می‌کند. شاگردان مجید جلالی در سه بازی آخرشان دو برد و یک باخت داشته‌اند که آخرین بردشان برابر استقلال خوزستان (۴ بر ۳)، تا اینجا پرگل‌ترین بازی لیگ بوده است. صنعت نفت اما در سه بازی اخیرش یک مساوی و دو باخت داشته است.

* برنامه دیدارهای جمعه ۱۳ اسفند

پدیده – گسترش فولاد؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد

تراکتورسازی – سایپا؛ ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

صبا – فولاد؛ ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

صنعت نفت آبادان – پیکان؛ ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه تختی آبادان

سایر دیدارهای هفته بیست و سوم، شنبه و یک‌شنبه برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر