پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: وسعت منابع طبیعی دشتستان 540 هزار هکتار است.به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی در آیین افتتاح طرح‌های بیابان‌زدایی در شبانکاره دشتستان اظهار داشت: اداره منابع طبیعی دشتستان در راستای توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها اهتمام جدی دارد و در بخش‌های شش‌گانه فعال هستیم.وی افزود: افزایش جنگل‌کاری، توسعه فضای سبز در تمام مکان‌ها و کمربندی شهرها و حاشیه راه‌ها و همچنین توسعه زراعت چوب و تهیه طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و صیانت از جنگل‌ها و نظارت بر آنها از برنامه‌های این سازمان است.
کد خبر: ۳۲۵۱
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: وسعت منابع طبیعی دشتستان 540 هزار هکتار است.

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی در آیین افتتاح طرح‌های بیابان‌زدایی در شبانکاره دشتستان اظهار داشت: اداره منابع طبیعی دشتستان در راستای توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها اهتمام جدی دارد و در بخش‌های شش‌گانه فعال هستیم.

وی افزود: افزایش جنگل‌کاری، توسعه فضای سبز در تمام مکان‌ها و کمربندی شهرها و حاشیه راه‌ها و همچنین توسعه زراعت چوب و تهیه طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و صیانت از جنگل‌ها و نظارت بر آنها از برنامه‌های این سازمان است.

رئیس منابع طبیعی دشتستان خاطرنشان کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی ترویجی در بین روستائیان و عشایر، افزایش علوفه از میانگین به حداکثر ظرفیت، کنترل تخریب از طریق آموزش شوراها و بهره‌برداران، تهیه طرح سوخت فسیلی و پیشگیری و اطفاء حریق و کنترل آفات نیز از ماموریت‌های منابع طبیعی است.

محمدی تصریح کرد: افزایش شبکه بی‌سیم و کاهش تخریب از طریق همکاری و هماهنگی با مراجع قضائی و نیروی انتظامی، اخذ سند مالکیت و نقشه‌برداری کل اراضی منابع طبیعی و حاکمیت بخشیدن به آن، کنترل دام و تعادل بخشیدن به چرای دام و ظرفیت مرتع، ممیزی و تنسیق مراتع و افزایش تعاونی‌های بهره‌بردار و سرعت بخشیدن به جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی در پیشبرد اهداف جنگل‌ها و مراتع نیز از ماموریت‌های اداره منابع طبیعی است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان بیان کرد: بیش از 540 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان بوشهر در این شهرستان است که 410 هکتار آن مراتع درجه سه و چهار و در سطح 100 هکتار آن نیز جنگل‌کاری شده است.

وی با بیان اینکه درختان کنار، کهور و آکاسیا در جنگل‌های این شهرستان کاشت شده است، گفت: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی تداوم خواهد داشت و امیدواریم به موفقیت لازم برسیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر