پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۰۴۳
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طرح کارورزی برای سه هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی بوشهر اجرا می‌شود.

حمیدرضا پناه

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمیدرضا پناه صبح شنبه در نشست با مسئولان صنایع و اصناف بوشهر اظهار داشت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به منظور تسهیل در اشتغال فارغ‌التحصیلان اجرا می‌شود و شاهد افزایش مهارت این افراد خواهیم بود.

وی از ارتقای ارتباط دانش‌آموختگان دانشگاهی با اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد: در قالب طرح کارورزی دانش‌آموختگان در تمامی رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی به‌کارگیری می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از برگزاری دوره کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به مدت چهار تا شش ماه خبر داد و افزود: این طرح در بنگاه‌های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تعاونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار در قالب این طرح آموزش می بینند، تصریح کرد: سهم امسال استان بوشهر سه هزار نفر تعیین شده است.

پناه تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی که نسبت به جذب فارغ ‌التحصیلان جوان دانشگاهی پس از اتمام طرح کار ورزی اقدام می‌کنند به مدت دو سال از بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی تعهدی برای پرداخت بیمه و جذب این افراد ندارند، ادامه داد: دولت نسبت به پرداخت بیمه این افراد اقدام می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر