پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سالاری در نشست با خبرنگاران:
فکرشهر: کسی که بخشدار می شود دیگر نظامی نیست/ مشکل زمین قطری ها در آبپخش/ منطقه آزاد تجاری بوشهر تاثیر خود را بر بازار گذاشته است/ وضعیت زندانیان ایرانی محبوس در قطر ...
کد خبر: ۳۷۲۹
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: عدم بکارگیری جوانان در پارس جنوبی در حال حاضر بدلیل نبود فرصت شغلی جدید در این منطقه است.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با اصحاب رسانه افزود: این مساله ربطی به کم یا زیاد بودن سهم ما در اشتغال پارس جنوبی ندارد و به محض ایجاد اشتغال جدید در این منطقه برای تحقق مصوبه 50 درصدی اشتغال بومیان تلاش می کنیم.

وی اظهار کرد: ما میزبان نفت هستیم و تعامل خوبی با هم داریم و نظر صنعت نفت حمایت از مطالبات استان است و دیدگاه های مثبتی در این زمینه وجود دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با ایجاد تحرک در پارس جنوبی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در این منطقه تلاش می کنیم سهم جوانان استان از اشتغال این منطقه محقق شود.
 
کسی که بخشدار می شود دیگر نظامی نیست
 
استاندار بوشهر در خصوص عکس العمل خود به نقدهای منصفانه ای که در مورد وی شده است، گفت: پذیرای نقد منصفانه و غیرمنصفانه هستم و تاکنون نقد یا مطلبی که موجب برآشفته شدن من شود نشنیدم و دغدغه های مهمتری در مورد مسائل استان و معیشت مردم و مشکلات آنان دارم.

وی اضافه کرد: تعریف ها و تخریب ها مهم نیستند مهم این است که پایان کار کارنامه خوبی داشتیه باشیم و توانسته باشیم در راستای کاهش مشکلات مردم و تحقق مطالبات آنان گام های موثری برداشته باشیم.

سالاری در رابطه با انتصاب یک نظامی بعنوان بخشدار بوشکان اظهار کرد: هر کس که واجد شرایط لازم باشد می تواند بخشدار شود و قرار نیست در شغل جدید عنوان شغل سابق خود را یدک بکشد.

وی تصریح کرد: کسی که بخشدار می شود دیگر نظامی یا .. نیست و سمت جدید وی منافاتی با هر شغلی که در گذشته داشته است ندارد.
 

مشکل زمین قطری ها در آبپخش

وی در ارتباط با شایعه وجود زمین متعلق به قطری‌ها در عسلویه و کنگان خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد بلکه قطعه زمین 7.2 هکتاری در آبپخش در استان بوشهر متعلق به یک تبعه قطری برای کار گردشگری در نظر گرفته شده بود که این زمین مشکلات حقوقی دارد و در سفر به قطر نیز این موضوع مورد بحث قرار نگرفت.

وضعیت زندانیان ایرانی محبوس در قطر

سالاری در ارتباط با وضعیت ایرانیان زندانی در کشور قطر و اینکه مذاکراتی به طرف قطری برای آزادی آنان انجام شده یا نه نیز گفت: زندانیان ایرانی در قط سه دسته هستند مواد مخدری‎ها، سرقت و صیادان که وضعیت دو گروه اول پیچیده است و سفارتخانه آن را پیگیری می‌کند اما در مورد صیادان در بند در سفر اخیر به قطر صحبت‌هایی با سفیر ایران در قطر برای پیگیری کار آنان انجام دادم.

واکنش به پرونده ی رباخواری بوشهر
 
استاندار بوشهر در ارتباط با پرونده رباخواری در استان بوشهر گفت: دستگاه قضایی و امنیتی به این پرونده ورود کرده اند و تلاش این است که مردم به حقشان برسند.

سالاری بیان کرد: میزان موجودی توقیف شده از متهم کمتر از پولی است که از مردم گرفته شده است و دستگاه قضایی بدنبال شناسایی مالباختگان برای برنامه ریزی لازم در این زمینه است.

 وی با اشاره به بهبود تعامل بانک ها با سرمایه گذاران گفت: بانک ها با سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد اشتغال تعامل بهتری نسبت به گذشته دارند و بطور شفاف پاسخگو هستند.

سالاری ادامه داد: بانک ها مکلف شده اند اطلاعات لازم در مورد نوع و میزان تسهیلات و روند پرداخت ها و بازپرداخت ها در این زمینه را در قابل کتابچه ای گردآوری کنند تا در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی با اشاره به نشست های هماهنگی با بانک ها بیان کرد: باید نسبت خوبی بین منباع درآمدی و مصرفی بانک ها ایجاد شود و این امر ارتقا یابد و بدنبال کنترل و نظارت در این زمینه هستیم.
 
منطقه آزاد تجاری بوشهر تاثیر خود را بر بازار گذاشته است
 
استاندار بوشهر گفت: طرح منطقه آزاد تجاری هرچند هنوز مکان آن اعلام نشده است اما تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

وی افزود: افرادی قصد سودجویی و جوسازی دارند اما قرار نیست ایجاد این منطقه مردم شهر بوشهر را متحمل سختی و فشار کند.

سالاری با بیان اینکه مکان منطقه ازاد تجاری بوشهر به زودی اعلام می شود گفت: این منطقه در محدوده شهر بوشهر نیست بلکه در نقطه ای در شهرستان بوشهر پیش بینی شده است.

سالاری گفت: به تفاهم‌نامه با قطری‌ها خوشبین هستم تا بخش قابل توجهی از جامعه از این کار سود ببرند، ضمن اینکه این تفاهم‌نامه ارتباط مستقیمی با احداث منطقه آزاد در بوشهر ندارد.

پروژه سد چمشیر بدون توقف در حال اجراست
 
استاندار بوشهر با اشاره به اجرای پروژه سد چمشیر گفت: اصل سد چمشیر در خارج از استان بوشهر است و تخصیص ما از این سد 25 درصد است که قابلیت آبیاری 35 هزار هکتار اراضی را دارد.

وی افزود: منابع مالی این پروژه از فاینانس چین تامین خواهد شد و پرداخت مبلغ مورد نظر در حال پیگیری است و در عین حال پیمانکار معطل تامین فاینانس نمانده و کار بدون توقف در حال انجام است و تامین منابع مالی به کار سرعت می بخشد.

سالاری ادامه داد: حفاری تونل اصلی انتقال آب با دستگاه مخصوص آغاز شده که بخش اصلی کار است و نصف این تونل در استان بوشهر قرار دارد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر