پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۱۱۶
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط استان بوشهر برای ساعات آینده خبر داد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان دهنده ادامه وزش جریانات شمالی است که پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا خلیج فارس همچنان مواج و متلاطم باشد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به افزایش سرعت باد احتمال تشکیل پدیده گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و احتمال کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: حداکثر و حداقل دمای بندر بوشهر طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۳۶ و ۲۹  درجه سلسیوس گزارش شده است، در حالی که در سال ۱۳۹۵ بیشترین دمای هوا در چنین روزی ۳۳ درجه و کمترین دما ۲۸ درجه  بوده است.

وی افزود: میانگین بلندمدت دمای بیشینه در چنین روزی ۳۳ درجه و دمای کمینه ۲۳ درجه است. طی ۴۵ سال گذشته بیشترین دمای این روز ۳۶ درجه در سال ۱۳۵۳ و کمترین دما ۱۷ درجه در سال ۱۳۵۰ اتفاق افتاده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیشترین سرعت باد نیز در سال ۱۳۶۱ با جهت شمال غربی و سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر