پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان از مشاهد یک قلاده پلنگ در کنار چشمه‌های تنگ‌فاریاب دشتستان خبر داد.به گزارش فکرشهر، ناصر پورسالم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست امری مهم است و به ویژه تلاش می‌کنیم از گونه‌های مختلف جانوری محافظت شود.وی افزود: با استقرار پاسگاه محیط‌بانی در برخی از مناطق این بخش که زیستگاه پلنگ ایرانی است علاوه بر جلوگیری از حضور شکارچیان در منطقه، باعث حفظ زیستگاه این گونه مهم و جلوگیری از خسارت به دامداران می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۷
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان از مشاهد یک قلاده پلنگ در کنار چشمه‌های تنگ‌فاریاب دشتستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، ناصر پورسالم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست امری مهم است و به ویژه تلاش می‌کنیم از گونه‌های مختلف جانوری محافظت شود.

وی افزود: با استقرار پاسگاه محیط‌بانی در برخی از مناطق این بخش که زیستگاه پلنگ ایرانی است علاوه بر جلوگیری از حضور شکارچیان در منطقه، باعث حفظ زیستگاه این گونه مهم و جلوگیری از خسارت به دامداران می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان از مشاهد یک قلاده پلنگ در کنار چشمه‌های تنگ‌فاریاب دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار چشمه‌های مناطق کوهستانی اطراف تنگ فاریاب و منطقه بوشکان وجود پلنگ با استفاده از دوربین‌های تله‌ای عکسبرداری شده و به اثبات رسیده است.

پورسالم تصریح کرد: کمبود غذا در زیستگاه پلنگ باعث شده این گونه برای تغذیه به مناطق روستایی یا عشایری نزدیک شود.

وی اضافه کرد: اگر چند سال مردم مشارکت کنند و جلوی شکار غیرمجاز حیواناتی مانند کَل، بز، خرگوش و قوچ گرفته شود شاهد تولید نسل بیشتر این حیوان در منطقه خواهیم بود.

پورسالم با اشاره به این که منطقه کوهستانی زیست‌گاه پلنگ به تازگی به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده اظهار داشت: مردم بخش ارم گروه‌های خودجوشی برای حفاظت از محیط زیست و گونه پلنگ ایرانی تشکیل داده‌اند، اما لازم است پاسگاه محیط‌بانی در منطقه ایجاد شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر