چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۳۱
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به این که شوراهای حل اختلاف توجه خاصی به صلح و سازش دارند در نیمه نخست امسال، شاهد عفو و گذشت از موضوع قصاص 6 نفر بوده‌ایم که حکم اعدام آنها صادر شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، علی جمادی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های قرآنی در رده‌های مختلف دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: امنیت مقوله چندوجهی است که زمانی در جامعه حاکم می‌شود که شاهد توسعه و نهادینه‌شدن فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه باشم.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌هایی که در افزایش میزان فضائل اخلاقی و کاهش آسیب‌ها و جرایم در جامعه نقش‌آفرین است، فضایل حقوقی است که خود مبتنی بر امر به معروف و نه از منکر است. 

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا نقش مطبوعات، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در بالابردن سطح آگاهی‌های حقوقی مردم تاثیرگذار است که شاهد تعامل و عملکرد خوبی در ین بخش با مجموعه دادگستری استان بوشهر هستیم.

جمادی بیان کرد: به دنبال افزایش میزان آگاهی حقوقی شهروندان هستیم که به شکل تخصصی با گروه‌های مختلف این نوع آموزش‌ها را آغاز کرده‌ایم که به واسطه تاثیرگذاری مستقیم، این آموزش‌ها به دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز شده است.

وی با اعلام این که از جمله عوامل مهم در کاهش میزان جرایم، مبلغان دینی و مذهبی هستند، گفت: استان بوشهر به دلیل بافت مذهبی از امنیت پایداری برخوردار است و در این استان به ندرت جرایم خشنی رخ می‌دهد که امنیت عمومی استان را دچار خدشته کند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای حفظ و استمرار امنیت پایدار موجود به دنبال استفاده از ظرفیت ساختارهای مذهبی استان از جمله حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در استان بوشهر است تا با استفاده از روحانیون آگاه به مسایل قضایی و حقوقی، این امنیت را حفظ و توسعه دهد. 

وی ادامه داد: البته تاکنون همین روند توجه به مسایل فرهنگی و مذهبی سبب کاهش پرونده‌های حقوقی و قضایی شده و حتی توسعه فرهنگ صلح و سازش را در استان به هراه داشته است.

جمادی ادامه داد: این شایط سبب شده که در 6 ماه اول سال جاری، با پیگیری شوراهای حل و اختلاف در سطح استان بوشهر شاهد با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ صلح و سازش یکی از وظایف مهم دینی و مذهبی مسلمانان است تاکید کرد: روحانیون و مبلغان دینی و مذهبی در توسعه این فرهنگ  نقش مهمی دارند که تحقق این مهم سبب کاهش پرونده‌های حقوقی و قضایی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر گفت: با توجه به این که شوراهای حل اختلاف توجه خاصی به صلح و سازش دارند در نیمه نخست امسال، شاهد عفو  و گذشت از موضوع قصاص 6 نفر بوده‌ایم که حکم اعدام آنها صادر شده است.

رییس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: نقش شوراهای حل و اختلاف در حل و فصل مشکلات مردم قابل اغماض نیست و با فعالیت‌های خوبی که از طریق شورای حل اختلاف استان بوشهر شاهد هستیم ضمن کاهش ورودی پرونده‌های به محاکم قضایی، توانسته است از ده استان برتر کشور در حوزه صلح و سازش بین مردم قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر