پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: سایت پرورش میگوی مند شمالی و شرقی شهرستان دشتی به سبب وجود رودخانه مند دارای با کیفیت‌ترین میگوی پروشی در استان بوشهر و جنوب کشور است.به گزارش فکرشهر، امرالله احمدی در جمع کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته حدود یک‌هزار و 350 هکتار از اراضی در قالب طرح‌های پرورش میگو در 43 قطعه زمین درقالب شرکت‌های تعاونی پرورش میگو در شهرستان دشتی واگذار شده است.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: سال گذشته نزدیک به 40 درصد از شرکت‌های پرورش میگو در سطح شهرستان فعال بودند.
کد خبر: ۳۹۷۱
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: سایت پرورش میگوی مند شمالی و شرقی شهرستان دشتی به سبب وجود رودخانه مند دارای با کیفیت‌ترین میگوی پروشی در استان بوشهر و جنوب کشور است.

به گزارش فکرشهر، امرالله احمدی در جمع کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته حدود یک‌هزار و 350 هکتار از اراضی در قالب طرح‌های پرورش میگو در 43 قطعه زمین درقالب شرکت‌های تعاونی پرورش میگو در شهرستان دشتی واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: سال گذشته نزدیک به 40 درصد از شرکت‌های پرورش میگو در سطح شهرستان فعال بودند.

وی ادامه داد: طرح‌های پرورش میگو دارای مشکلاتی از جمله عدم راه دسترسی و عدم برق‌رسانی مواجه هستند و چنانچه این کار صورت گیرد یقینا ظرفیت تولید پرورش میگو افزایش خواهد یافت و باعث اشتغالزایی خوبی در شهرستان دشتی و حتی شهرستان‌های همجوار خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم مشکل راه دسترسی و برق این واحدها را برطرف کند شاهد فعال شدن 100 درصدی سایت‌های پرورش میگوی مند خواهیم بود که نه تنها میگوی استان و دیگر استان‌ها را برطرف می‌کنند بلکه شاهد صادرات بیشتر میگو به خارج از کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با تکنولوژی که وجود دارد امروز برق از ضروریات آبزی‌پروران به شمار می‌رود و باید تلاش شود تا سوخت فسیلی را از چرخه حذف کنیم زیرا این امر موجب افزایش تولید میگو در هکتار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی تصریح کرد: سایت پرورش میگوی مند شمالی و شرقی شهرستان دشتی به سبب وجود رودخانه مند همجوار با آب‌های نیلگون خلیج ‌فارس یکی از بهترین مناطق پرورش میگو به‌شمار می‌رود که دارای با کیفیت‌ترین سایت تولید میگو پرورشی در استان بوشهر و جنوب کشور است.

وی یادآور شد: این شهرستان با دارای 25 کیلومتر مرز آبی و با فعال شدن سایت‌های پرورش میگو می‌تواند در معیشت، تولید و اشتغال نقش بسیار خوبی را ایفا کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر