چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: حسین هدایتی چهره متمولی که با مالکیت باشگاه استیل آذین و حضور در هیات مدیره پرسپولیس بیشتر شناخته شد، در گفتگویی به سوالی درباره ثروتش پاسخ داد.به گزارش فکرشهر، روزنامه جام جم با این مقدمه به استقبال پاسخ هدایتی رفته است:
کد خبر: ۴۲۲۰
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: حسین هدایتی چهره متمولی که با مالکیت باشگاه استیل آذین و حضور در هیات مدیره پرسپولیس بیشتر شناخته شد، در گفتگویی به سوالی درباره ثروتش پاسخ داد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه جام جم با این مقدمه به استقبال پاسخ هدایتی رفته است:

شايد خيلي ها بگويند حسين هدايتي اين همه پول را از کجا آورده است؟ خودش به زبان ساده توضيح مي دهد. توضيحاتي که هم آدم را قانع مي کند، هم نه: 35 سال است من مشغول کاسبي هستم. از زماني که يک نوجوان پانزده ساله بودم. همين کارخانه استيل آذين، جرقه اش براي من از پانزه سالگي خورد، زماني که سوم راهنمايي بودم. به عبارتي شروع همه اين درآمدها از يک مغازه پرسکاري بود که من در آن واشر مي زدم. بعد رفتيم سراغ ساخت تجهيزات پرده و بعد هم رسيدم به استيل آذين. آن زمان که من ماهي 50 هزار تومان درآمد داشتم بليت هوايي تهران مشهد رفت و برگشت فقط 600 تومان بود. کمتر از هزار تومان.

 

هدايتي در ادامه مي گويد: کارخانه استيل آذين را سال 58 راه اندازي کردم و اولين ساختمان سازي ام سال 65 بود. شايد باور کردن اين صحبت ها براي خيلي ها آسان نباشد، اما زماني که من بابت فعاليت کارخانه استيل آذين ماهي 50 هزار تومان درآمد داشتم زمين در دماوند و فيروزکوه متري 10 تومان بود!

الان در مخيله يک جوان بيست ساله نمي گنجد که بتواند ملاک شود، اما آن زمان امکان پذير بود و خدا هم به من کمک کرد. سال 65، يعني 27 سال پيش من يک زمين به مساحت صد هکتار در جاده خاوران خريدم يک ميليون تومان. الان قيمت همين زمين چقدر است؟ 17 سال بعد زمين ديگري را به مساحت 530 هکتار در لواسان خريدم دو ميليارد تومان. يعني تقريبا متري 400 تومان. الان زمين در لواسان متري 10 ميليون تومان است .

يا 400 هکتار زمين در عسلويه خريدم 700 ميليون تومان که ده سال پيش ارزشش به 120 ميليارد تومان رسيده بود و حالاهزار ميليارد تومان هم برايش کم است يا همين کارخانه کاشان را من سال 84 در جريان خصوصي سازي از وزارت صنايع خريدم 50 ميليارد تومان. امروز ببينيد سهام فولاد اميرکبير در بورس چقدر ارزش دارد؟ همين ويلايي که در لواسان دارم سال 63 متري هزار تومان خريدم. الان زمين در لواسان متري 12 ميليون تومان است يا خانه اي که در آن زندگي مي کنم در کمتر از ده سال ارزش آن از يک ميليارد و 600 هزار ميليون به 40 ميليارد تومان رسيده است. اگر تورم در کشور باعث شده املاک مردم گران شود، آيا اين اسمش رانت خواري است؟ آيا من کار خلافي انجام داده ام؟ تنها جرم من خريد ملک بوده است. زميني را که 13 سال پيش متري 13 هزار تومان خريده ام، الان مي توانم متري 5 يا 10 ميليون تومان بفروشم. در کنار آن در عرصه توليد هم فعاليت دارم؛ اين طور نبوده که فقط به دنبال درآمدهاي اينچنين باشم و خوشبختانه از محل درآمدهايم علاوه بر پرداخت وجوهات قانوني و شرعي، به ورزش هم کمک کرده ام. آيا اين اشکال دارد؟ نه يک ريال بدهي مالياتي دارم و نه بابت پرداخت نکردن حق بيمه پولي بدهکار هستم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر