پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شوراي عالي مناطق آزاد تجاري‌ ـ‌ صنعتي و ويژه اقتصادي پيشنهاد لايحه ايجاد مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي جاسک و بوشهر و منطقه ويژه اقتصادي دارويي برکت در ساوجبلاغ را تصويب کرد.به گزارش فکرشهر اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري ديروزدر اين جلسه با بيان اينکه اولين مناطق آزاد در برنامه اول توسعه کشور به تصويب رسيد افزود: لازم است در اين زمينه آسيب‌شناسي صورت گيرد که چرا پس از سپري شدن 5 برنامه توسعه، هنوز نتوانسته‌ايم به هدف گذاريهاي مربوط به برخي مناطق آزاد دست پيدا کنيم.
کد خبر: ۴۳۳۷
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۹

فکرشهر: شوراي عالي مناطق آزاد تجاري‌ ـ‌ صنعتي و ويژه اقتصادي پيشنهاد لايحه ايجاد مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي جاسک و بوشهر و منطقه ويژه اقتصادي دارويي برکت در ساوجبلاغ را تصويب کرد.

به گزارش فکرشهر اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري ديروزدر اين جلسه با بيان اينکه اولين مناطق آزاد در برنامه اول توسعه کشور به تصويب رسيد افزود: لازم است در اين زمينه آسيب‌شناسي صورت گيرد که چرا پس از سپري شدن 5 برنامه توسعه، هنوز نتوانسته‌ايم به هدف گذاريهاي مربوط به برخي مناطق آزاد دست پيدا کنيم.

وي با اشاره به امتيازاتي که به مناطق آزاد کشور داده شده است،اظهار داشت: با وجود امتيازاتي همچون برخي معافيت‌ها، حذف عوارض و مقررات دست و پاگير، انتظار مي‌رود مناطق آزاد کانوني براي جذب سرمايه گذاران خارجي و منطقه‌اي براي صادرات کشور باشد اما متاسفانه گاهي مشاهده مي‌شود که اين مناطق به محلي براي واردات کالاهاي مصرفي تبديل شده‌اند.

جهانگيري افزود: تاکنون آنطور که بايد از مناطق آزاد کشور استفاده نشده و اميدوارم پس از اين آسيب شناسي، دولت بتواند در اين خصوص سياست گذاري مناسبي درباره مناطق آزاد كشور انجام دهد.وي از مشاور رئيس جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ‌ صنعتي و ويژه اقتصادي خواست پس از انجام اين آسيب‌شناسي، گزارشي را در جلسه هيات وزيران ارائه دهد تا دولت بتواند براي رفع كاستي ها و تنگناها در اين زمينه تصميم گيري صحيحي انجام دهد.

نامبرده خاطرنشان کرد: با وجود مزيت‌هاي فراواني که در مناطق آزاد وجود دارد، لازم است اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد که چرا در بعضي از اين مناطق نسبت به برخي نقاط ديگر کشور که حتي از امكانات و مزيت‌هاي منطقه آزاد هم برخوردار نيستند، توسعه کمتري اتفاق افتاده است.

وي همچنين با اشاره به پيشنهاد لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي جاسک، از سواحل مکران و درياي عمان به عنوان يکي از مهم ترين ظرفيت‌هاي توسعه کشور نام برد و افزود: اين مناطق با وجود دسترسي به آب هاي آزاد دنيا تاکنون مغفول مانده اند که خوشبختانه با دستور مقام معظم رهبري براي كمک به توسعه اين منطقه، فرصتي براي دولت ايجاد شده که به شكل ويژه به اين سواحل بپردازد.

به نوشته ی ایسنا، معاون اول رئيس جمهوري ادامه داد: يکي از سياست‌هاي دولت دکتر روحاني اين است که با نگاهي ويژه به سواحل مکران و بندر چابهار به عنوان کانون‌هاي مهم توسعه کشور بپردازد.

در اين جلسه پيشنهاد لايحه ايجاد مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي جاسک و و بوشهر و منطقه ويژه اقتصادي دارويي برکت در ساوجبلاغ به تصويب رسيد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر