پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استانداربوشهر گفت: مبارزه با قاچاقچیان کالا و سوخت باید به فرهنگ مردمی و اجتماعی تبدیل شود و بعد از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان آنان به جامعه معرفی شوند.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با معاون هماهنگ کننده مرزبانی کشور افزود: اقدامات خوبی در بخش مبارزه با قاچاق دراستان بوشهرنسبت به سایر استانهای ساحلی انجام شده ولی با توجه به این که دشمن با وارد کردن کالاهای قاچاق قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را دارد باید نسبت به گذشته هوشیارتر عمل کرد.
کد خبر: ۴۶۰۵
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: استانداربوشهر گفت: مبارزه با قاچاقچیان کالا و سوخت باید به فرهنگ مردمی و اجتماعی تبدیل شود و بعد از شناسایی و دستگیری قاچاقچیان آنان به جامعه معرفی شوند.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با معاون هماهنگ کننده مرزبانی کشور افزود: اقدامات خوبی در بخش مبارزه با قاچاق دراستان بوشهرنسبت به سایر استانهای ساحلی انجام شده ولی با توجه به این که دشمن با وارد کردن کالاهای قاچاق قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور را دارد باید نسبت به گذشته هوشیارتر عمل کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و سوخت با احترام به مسوولیت یکدیگر می توانیم بهتر عمل کنیم و نارسایی هایی که در این امر وجود دارد را با آسیب شناسی و برنامه ریزی برطرف کرد.

استانداربوشهر بیان کرد: پدیده شوم قاچاق سوخت سبب از بین رفتن سرمایه ملی کشور شده و باید با قاطعیت با این اقدام مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که استان بوشهر طولانی ترین مرز دریایی با خلیج فارس را داراست کنترل ورودی و خروجی شناورها باید تقویت تا از جمع آوری و انتقال سوخت غیرمجاز به شناورها پیشگیری شود.

استانداربوشهر گفت: در قاچاق سوخت، شبکه گسترده جمع آوری و انتقال سوخت به آن سوی مرزها فعال است ولی با این وجود میزان کشفیات سوخت قاچاق در استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سالاری با اشاره به این که باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اولویت بندی صورت گیرد افزود: کشاورزان و قشرهای مورد نیاز کشورنباید در مبارزه ما با قاچاق سوخت و کالا آسیب جدی ببینند و نیازهای مردم تحت تاثیر این مبارزه قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: با استفاده از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی باید با پدیده قاچاق مبارزه کرد چون قاچاق باعث کاهش درآمد مملکت و سوء استفاده برخی افراد که خواهان رسیدن یک شبه به ثروت زیاد هستند، می شود.

وی یادآورشد: کشاورزان و قشرهای تولید کننده و خدمات رسان به مردم نباید در مبارزه با قاچاق سوخت و کالا آسیب ببینند و نیازهای مردم در این مبارزه تحت تاثیر قرار نگیرد.

سالاری گفت: با عزم و تقسیم کار مناسب ، طبق مقررات کشوری و رعایت اولویت ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت می توانیم شاهد بهبود وضعیت در سواحل استان بوشهر باشیم. 

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران دریابانی استان بوشهر در چهارماه نخست امسال 150 میلیارد ریال کالا و سوخت قاچاق در استان بوشهر کشف شد. 

قلندر لشکری افزود: استان بوشهر دارای 937 کیلومتر ساحل، 707 کیلومتر مرزدریایی، شش هزار و600 فروند شناور و انواع خورهای غیرمجاز است که زمینه را برای قاچاق فراهم کرده است. 

وی با بیان این که قاچاق زیان های فراوانی به اقتصاد و اجتماع وارد می کند ادامه داد: با تعامل و هماهنگی با نیروهای مرتبط با امر مبارزه با قاچاق بویژه سوخت مبارزه با اخلاگران اقتصادی امسال تشدید یافته است به گونه ای که کشفیات چهارماه نخست امسال دو برابر مدت مشابه گذشته است. 

لشکری اضافه کرد: دریابانی استان بوشهر با داشتن امکانات و تجهیزات لازم و نیروهای با تجربه در مبارزه با قاچاق سوخت فعالیت شبانه روزی دارد به گونه ای که آماده برخورد قانونی با مخلان امنیت و اقتصاد است. 

وی با بیان این که گشت زنی دریابانی در آب های خلیج فارس محدوده استان بوشهر شبانه روزی است افزود: در چهارماه گذشته تیم های عملیاتی فرماندهی دریابانی استان بوشهر بیش از10 هزار ساعت گشت زنی داشتند که شناورهای متخلف توقیف و متخلفان را دستگیر کردند. 

وی بیان کرد: تیم های عملیاتی درپایگاههای مختلف دریابانی دراستان بوشهر فعال هستند و در چهارماه نخست امسال با راه اندازی شناور جدید 60 فوتی به منطقه انحصاری آبهای استانی وضعیت ناامنی برای قاچاقچیان دریایی فراهم شده است. 

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: امسال تیم های آموزش دیده برای مبارزه با متخلفان اقتصادی فعالیت کرده اند و در این راستا صیادان لنج ها، کشتی ها و قایق ها نیز در کلاس های آموزشی پیشگیری از سوخت قاچاق شرکت کردند. 

به نوشته ی ایرنا، لشکری با تشریح مناطق آلوده قاچاق درسه وضعیت قرمز، زرد و سفید و نحوه انتقال سوخت از خشکی به ساحل و از ساحل به دریا گفت: انتقال سوخت قاچاق به وسیله قایق های بدون پلاک به لنج های متوقف شده در دریا، افزایش کاذب قدرت موتورشناور برای دریافت سوخت بیشتر، انتقال سوخت با بشکه های 20و30 لیتری به شناورهای سرگردان دردریا و انتقال گازوییل به وسیله لوله های انتقالی به شناورها از روش های معمول سوخت قاچاق است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر