پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: سرقت دهانه فاضلاب روها و آدم روها (منهول ها)، در ایران چیز جدیدی نیست ولی اخیرا مشاهده می شود که در نقاط مختلف شهر برازجان نیز، دهانه منهول ها  به سرقت رفته و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان به وجود آورده است. باز بودن این دریچه ها، علاوه بر خطرات و صدماتی که برای مردم و خودروها به وجود می آورد، باعث ورود نخاله، زباله و رسوبات از طریق دهانه منهول ها و همچنین انسداد کانال های فاضلاب رو می شود...
کد خبر: ۴۸۵۱۵
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

فکرشهر - اسماء بوستانی: سرقت دهانه فاضلاب روها و آدم روها (منهول ها)، در ایران چیز جدیدی نیست ولی اخیرا مشاهده می شود که در نقاط مختلف شهر برازجان نیز، دهانه منهول ها  به سرقت رفته و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان به وجود آورده است. باز بودن این دریچه ها، علاوه بر خطرات و صدماتی که برای مردم و خودروها به وجود می آورد، باعث ورود نخاله، زباله و رسوبات از طریق دهانه منهول ها و همچنین انسداد کانال های فاضلاب رو می شود.

به گزارش فکرشهر، نظارت بر حفظ و نگهداری دریچه کانال های آب و فاضلاب از وظایف اداره آب و فاضلاب هر شهری است؛ همانطور که ایجاد کانال ها و خطوط آبرسانی و سیستم دفع فاضلاب را بر عهده دارند؛ اما با وجودی که چندین روز از این اتفاق ها می گذرد، تاکنون مسوولین مربوطه هیچ گونه اقدامی در این راستا انجام نداده اند و حتی تماس های «فکرشهر» با بردستانی ـ رییس آب و فاضلاب شهری برازجان ـ برای پاسخگویی در این باره نیز بی پاسخ مانده است؛ این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر برازجان از این مساله ابراز نگرانی کرده و گفته که «سرقت دریچه‌های کوچک و بزرگ فلزی فاضلاب‌ روها و آدم روهای سطح شهر برازجان به ویژه در فرهنگیان، خیابان سازمانی، شهرک فتح، حسین آباد، شهرک آبرسانی، پشت آتش نشانی و خیابان فنی حرفه ای به شدت افزایش یافته است» و  «سهل انگاری در رفع این مشکل، باعث اتفاقات ناگواری برای شهروندان خواهد شد». 

مهدی نیکنام در گفت و گو با «فکرشهر» در این باره توضیح داد: ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در سطح شهرها وظیفه‌ای است که بر عهده شهرداری و سایر دستگاه‌های خدماتی وابسته به آن است، اما بیش از ارائه خدمات، نگهداری و حفظ آن‌ها حائز اهمیت است که در این خصوص علاوه‌ بر اداره آب و فاضلاب، شهرداری، دستگاه‌های خدماتی و شهروندان نیز مسوول هستند.

وی گفت: متاسفانه در شهر برازجان به دلیل وجود معتادان متجاهر و سارقان، در  شرایط اقتصادی کنونی امنیت چندانی برای خدمات ارائه شده در پارک‌ها و خیابان ها وجود ندارد و بارها شیرهای آب فلزی، قطعات ست‌های ورزشی و حتی سیم‌ها و کابل‌های برق در شهر  به سرقت رفته‌اند، که شهرداری‌ و سازمان ها تدابیر مختلفی را برای رفع این مشکل اندیشیده و طرح هایی را اجرا کرده اند.

نیکنام ادامه داد: اگرچه با استفاده از شیرهای پلاستیکی برای آبخوری‌ها و حضور باغبان‌ها و حراست در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر، سرقت لوزام ورزشی و وسایل باارزش توسط معتادان کاهش یافته است، اما به تازگی  به ویژه در شهر برازجان با پدیده نوین سرقت دریچه‌های فاضلاب روبرو شده ایم.

این عضو شورای شهر برازجان که ریاست سال اول شورای پنجم را نیز بر عهده داشته، افزود: سرقت دریچه‌های کوچک و بزرگ فلزی فاضلاب‌های سطح شهر برازجان به ویژه در فرهنگیان، خیابان سازمانی، شهرک فتح، حسین آباد، شهرک آبرسانی، پشت آتش نشانی و خیابان فنی حرفه ای به شدت گسترش یافته و نبود دریچه‌های فلزی علاوه ‌بر ایجاد خطر برای خودروها و عابرین پیاده به ویژه کودکان، سبب گسترش بوی نامطبوع فاضلات در محیط اطراف این دریچه‌ها می شود.

 مهدی نیکنام اضافه کرد: جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در سطح شهر برازجان همت همگانی مسوولان و مردم و گسترش فرهنگ شهروندی را می طلبد تا از سرقت اشیا عمومی در سطح شهرها به ویژه پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی جلوگیری شود، از این رو از مسوولین مربوطه، خصوصا اداره آب و فاضلاب خواهشمندم تدابیری در خصوص رفع این مشکل اندیشیده و اقدامات لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند، چرا که ممکن است سهل انگاری در رفع این مشکل باعث اتفاقات ناگواری برای شهروندان شود.

در حالی که نیکنام، اظهار امیدواری کرد که «همه با انجام دادن وظایف خود به نحو احسن و با خلوص نیت شاهد پیشرفت بیش از پیش شهرمان باشیم»؛ و در حالی که این وضعیت و نبود درپوش منهول ها، جان و مال شهروندان برازجانی را تهدید می کند، بردستانی پس از ده ها بار تماس «فکرشهر» طی چندین روز متوالی و درخواست ارایه توضیحات در این باره، با تندی آخرین تماس را نیز رد کرد و گفت که حاضر به پاسخ نیست و اصلا نمی خواهد جواب بدهد.

نظرات بینندگان
آفرین
|
-
|
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
آفرین! این شد یک گزارش خوب، نه هی از توی سالن ها عکس بندازید! از آنجور عکس های خسته کننده، خسته شدیم. سوژهای شهری خیلی زیاد است. کم همتی از مطبوعاتچی هاست
افرین به جناب اقای نیکنام
|
-
|
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
افرین به جناب اقای نیکنام عزیز که واقعا دلسوز شهرشان هستند. موفق و پایدار باشید .
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کاری به سرقت منهولها ندارم چونکه دستگیری این مجرمان وبرخورد با این مجرمین وظیفه دستگاه قضایی ونیروی انتظامی است اما درباره عملکرد ضعیف اداره آبفا صحبت ها داریم از قطعی های چندروزه اب برازجان تا تخریب گسترده پیاده روها وخیابان ها وکوچه ها در پی عملیاتهای حفاری وعدم ترمیم این خرابیها از برخورد تند وبی ادبانه پرسنل ابفا و از جمله  آقای رییس......
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر