پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی، پرورش آبزیان، صنایع فرآوری، بازرگانی، و صنعت گاز، نفت و پتروشیمی دارای ظرفیت‌هایی که محصولات تولیدی استان در جیبوتی در نمایشگاه دائمی ارائه می‌شود. به گزارش فکرشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی و مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه این استان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری است اظهار کرد: محصولات مهم استان بوشهر تولید آبزیان و خرما، تولید صیفی جات خارج از فصل ، و محصولات پتروشیمی است که امکان صادرات این محصولات فراهم است. 
کد خبر: ۴۹۹۱
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی، پرورش آبزیان، صنایع فرآوری، بازرگانی، و صنعت گاز، نفت و پتروشیمی دارای ظرفیت‌هایی که محصولات تولیدی استان در جیبوتی در نمایشگاه دائمی ارائه می‌شود.
 
به گزارش فکرشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی و مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه این استان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری است اظهار کرد: محصولات مهم استان بوشهر تولید آبزیان و خرما، تولید صیفی جات خارج از فصل ، و محصولات پتروشیمی است که امکان صادرات این محصولات فراهم است.
 
وی با بیان اینکه یکی ازکالاهای وارداتی کشور اتیوپی خرما است گفت: اکنون در استان بوشهر سالانه افزودن بر 150 هزار تن خرمای مرغوب تولید می‌شود که امکان صادرات این محصول به اتیوپی فراهم است.
 
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در استان ایجاد شده است گفت: با توجه به اینکه تعاملات و مناسبات تجاری مطلوبی بین بازرگانان ، تولید کنندگان و تجار استان با این کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است، محصولات گوناگون کشاورزی و فرآوری لبنی و پروتئینی استانهای دیگر برای صادرات به اتیوپی از طریق استان بوشهر به عنوان استان مبدا فراهم است.
 
دکترسالاری خدمات فنی و مهندسی استان بوشهر را از دیگر مزیت‌های این منطقه برشمرد و گفت: با توجه به نیاز کشور اتیوپی به خدمات فنی مهندسی به ویژه در حوزه انرژی برق و آب اکنون این استان در این بخش دارای توانمندی است.
 
وی با اعلام آمادگی بوشهر برای خواهر خواندگی شهر هرار اتیوپی تاکید کرد: با توجه به همبستگی فرهنگی و دینی دو شهر بوشهر و هرار اتیوپی این شهر آمادگی این فعالیت فرهنگی اجتماعی دارد.
 
استاندار بوشهربا بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی اتیوپی درآبان‌ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: برای شرکت تولید کنندگان و بازرگانان در این نمایشگاه اقدامات لازم به‌عمل می‌آید.
 
دکترسالاری، از ایجاد نمایشگاه دائمی بوشهر در جیبوتی خبرداد و گفت: استان بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی، پرورش آبزیان، صنایع فرآوری، بازرگانی، و صنعت گاز، نفت و پتروشیمی دارای ظرفیت‌هایی که محصولات تولیدی استان در جیبوتی در نمایشگاه دائمی ارائه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه خرما، محصولات آبزیان و دیگر ظرفیت‌های استان عرضه می‌شود و این مهم یک فرصتی برای سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان محصولات مختلف استان محسوب می‌شود.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون استان بوشهر با کشور قطر مناسبات اقتصادی و تجاری دارد گفت: این استان برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کویت انجام داده است که پس ازآن کشور اتیوپی هم می‌تواند شریک اقتصادی استان بوشهر باشد.
 
نماینده جمهوری اسلامی ایران دراتحادیه آفریقا نیز گفت: سالانه دو نمایشگاه بین‌المللی در اتیوپی درماههای آبان و اردیبهشت برگزار می‌شود که با توجه به توانمندی استان بوشهر در حوزه‌های اقتصاد زمینه حضور شرکت‌های بوشهری درآن فراهم است.
 
علی بحرینی با تاکید بر حضور شرکت توانمند جمهوری اسلامی به ویژه استان بوشهر در نمایشگاه بین‌المللی اتیوپی درآبان ماه گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران زمینه حضور شرکت‌هایی که تمایل دارند در این نمایشگاهها حضور داشته باشند فراهم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای ارائه در نمایشگاه بین‌الملی اتیوپی دارد گفت: اکنون استان بوشهر در بخش تولید خرما و پرورش آبزیان و خدمات مهندسی دارای رتبه برتر کشور است که می‌تواند در این نمایشگاه حضور یابد و توانمندی‌های خود را عرضه کند.
 
نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه آفریقا بر تبادل همکاری اتاق بازرگانی بوشهر با اتیوپی تاکید کرد و گفت: اتیوپی دارای اتاق بازرگانی فعال و حرفه‌ای است که در بسیاری موارد مناسبات تجاری مهمی با کشورها و مناطق مهم برقرار می‌کنند.
 
به نوشته ی روابط عمومی استانداری بوشهر، بحرینی با بیان اینکه استان بوشهر در بعد تجارت دارای جایگاه مهمی است گفت: همکاری و تعامل بازرگانان استان بوشهر با کشورهای اتیوپی و جیبوتی می‌تواند زمینه توسعه همکاری تجاری و مناسبات اقتصادی در منطقه را فراهم کند.
 
وی با بیان اینکه استان بوشهر می‌تواند در ساخت بازارچه در جیبوتی اقدام کند گفت: این مهم با رئیس جمهور جیبوتی در میان گذاشته شده است که تولید کنندگان استان بوشهر می‌توانند زمینه توسعه همکاری اقتصادی و بازرگانی را با این کشورفراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر