پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سالانه 300 یادواره شهدا در استان بوشهر برگزار می‌کنیم.به گزارش فکرشهر، سید محسن موسوی عصر جمعه در نشست با ایثارگران شهرستان گناوه اظهار داشت: از بدو حضور حجت الاسلام تشکری به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تا به حال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش ها، کوشش ها و حرکت های بسیار ارزشمندی در سطح استان بوشهر انجام شده است.                     
کد خبر: ۵۰۲۵
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سالانه 300 یادواره شهدا در استان بوشهر برگزار می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر، سید محسن موسوی عصر جمعه در نشست با ایثارگران شهرستان گناوه اظهار داشت: از بدو حضور حجت الاسلام تشکری به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تا به حال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش ها، کوشش ها و حرکت های بسیار ارزشمندی در سطح استان بوشهر انجام شده است.                     

وی گفت: علی‌رغم کاهش اعتبارات نسبت به سال های گذشته و با توجه به تورم موجود و اینکه اعتبارات ما در حوزه فرهنگی کاهش بسیار زیادی داشته است، فعالیت‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده بسیار چشمگیر است.             

موسوی بیان داشت: این مهم تنها در سایه ایحاد تفاهم نامه ها با دستگاه‌ها با توجه به شناختی که در سطح استان از مدیرکل بنیاد وجود دارد و ارتباطات خوب ایشان و تلاش وی به عنوان یک چهره فرهنگی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و حتی قبل از تصدی سمت مدیرکلی رخ داده است.

کاشی‌کاری تمام تصاویر شهدای استان بوشهر

وی ادامه داد: به محض اینکه مدیر کل جدید بنیاد شهید استان بوشهر منصوب شدند، بسیاری از گروه های مختلف آمدند و در راستای همیاری در حوزه ایثار و شهادت و به ویژه در حوزه فرهنگی لبیک گفتند که همین باعث شده که شاید امروز بیش از 20 برابر اعتبارات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف مشارکت می گیریم.            

موسوی اضافه کرد: در حوزه کتاب با حوزه هنری تفاهم نامه ای نوشته ایم و آنها اعلام کرده اند که 10 جلد کتاب را برای ما هم تدوین و هم چاپ می کنند و به طور میانگین هر کتاب نزدیک به 100 میلیون تومان می شود.                            

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت تابلو کاشیکاری شهداء نزدیک به 400 میلیون تومان استانداری به ما اعتبار اختصاص داده که 200 میلیون تومان از آن تخصیص یافته است.  

موسوی خاطر نشان ساخت: به لطف خدا ما تصاویر کاشیکاری شهدای روستایی را آماده می کنیم و با 200 میلیون مابقی که در آینده تخصیص می یابد، امیدواریم به زودی این کار به پایان برسد.               

وی تاکید کرد: با توجه به رایزنی مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر با معاونت عمرانی و وزرات کشور داشته اند، به ما قول داده اند که دو میلیارد تومان در حوزه کاشیکاری تمام تصاویر شهدای استان بوشهر اعتبار به ما دهند و امیدواریم که این وعده تحقق پیدا کند.             

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در پایان گفت: ما سالانه 300 یادواره شهید در استان بوشهر برگزار می کنیم و بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات این یادواره ها از طریق بخش های مختلف و در همکاری با بنیاد هزینه شده است.

بهبود فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایثارگران گناوه

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: شهداء در طول انقلاب اسلامی چراغ راه ملت ایران بودهرو هستند و جوانان ما همواره از آنها الگوپذیری داشته اند.              

 محمدرضا ابراهیم زاده ضمن تقدیر از مدیرکل بنیاد شهید استان برای حضور در این نشست صمیمانه گفت: خدمت به جامعه شاهد و ایثارگر شهرستان گناوه مایه افتخار کارکنان بنیاد شهید شهرستان گناوه است و همه تلاش خود را در این راه به کار خواهیم گرفت.

ابراهیم زاده بیان داشت: ورزشکاران جامعه ایثارگری شهرستان گناوه دارای مقام‌های بسیاری در میادین مختلف ورزشی در سطح کشور، آسیا و جهان هستند و نیاز است تا در این بخش توجه ویژه ای به این شهرستان صورت بگیرد.             

وی در ادامه افزود: جامعه ایثارگری شهرستان گناوه دارای ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری است و حمایت از هنرمندان ما در این حوزه نیازمند اهتمام همه مسئولان فرهنگی شهرستان گناوه و استان بوشهر است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: در زمینه بهبود فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان گناوه نیازمند احداث اماکن مرتبط مستقل به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه در پایان گفت: تدوام برگزاری این نشست ها در راستای خدمت رسانی بهینه به جامعه ایثارگری بسیار ضروری است و در این نشست ها مشکلات بیان شده و راهکارها و پیشنهادات ارائه می شود و این تعامل دوسویه در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار بسیار کارآمد است.

در پایان فعالان تشکل های ایثارگری به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مدیرکل نیز با تشریح برنامه های بر پیگیری همه موارد یاد شده تاکید کرد.

گفتنی است که مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر و جمعی از مدیران استانی و رییس بنیاد شهید شهرستان گناوه پیش از این نشست دیداری نیز با خانواده برخی شهیدان شهرستان گناوه داشتند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر