پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: درپی عدم توافق نمایندگان کنگره و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دولت این کشور تعطیل شد...
کد خبر: ۵۰۹۱۷
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: درپی عدم توافق نمایندگان کنگره و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دولت این کشور تعطیل شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، درپي عدم توافق نمایندگان کنگره و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمريکا دولت این کشور تعطيل شد.

دولت آمريکا رسما وارد وضعيت موسوم به تعطيل درامد 

با عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت موسوم به تعطیل شد. 

۹ وزارتخانه و ده‌ها اداره دولتی تا زمان تصویب بودجه تعطیل خواهند بود و کارکنان آن‌ها هم حقوق دریافت نخواهند کرد.

ترامپ با انتقاد از دموکرات ها به علت رای ندادن به بودجه دیوار مرزی گفت امیدوارم تعطیلی دولت زیاد طول نکشد.
رئیس جمهور آمریکا اواخر روز جمعه اذعان کرده بود دولت در حال حرکت به سوی تعطیلی است. او در عین حال تأکید کرد این مسئولیت دموکرات هاست که باید به این روند پایان دهند.
ترامپ در پیام ویدئویی گفت: "باید دموکرات ها را عامل این تعطیلی دانست. هر چه که می خواهید آن را بنامید. بياييد با یکدیگر همکاری کنیم. باید به صورت دو حزبی عمل کنیم. اجازه دهید این کار انجام شود. امیدوارم این تعطیلی زیاد طول نکشد."
قانون گذاران آمریکایی در تلاش برای مقاومت در برابر درخواست ترامپ در این خصوص هستند که آنها باید میلیاردها دلار برای تأمین مالی روند احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک اختصاص دهند.
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، میک مولوانی سرپرست کارکنان کاخ سفید و جارد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید روز جمعه در تلاش برای دستیابی به توافق در این زمینه به کنگره رفتند.
این سه تن با چارلز شومر رهبر اقلیت در سنا دیدار کردند. پنس و مولوانی سپس با کوین مک کارتی رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا و چند مقام دیگر دیدار کردند.
ترامپ در پیام ویدئویی خود درمورد نفوذ باندهای خشونت طلب و جنایتکار به آمریکا از طریق مرز جنوبی اين کشور هشدار داد و در عین حال از سنا خواست لایحه ارائه شده از سوی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا را تصویب کند که به تأمین مالی دولت کمک مي کند از جمله اختصاص پنج میلیارد دلار برای احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک.

ترامپ دمکرات ها را مسئولي تعطيلي دولت اعلام کرد 

ترامپ در این پیام ویدئویی گفت: "کشور بزرگ ما باید امنیت مرزی داشته باشد. ما نمی خواهم مردمی که نباید اینجا باشد به اینجا بیایند. این خیلی خطرناک است. مواد مخدر در حال وارد شدن به اینجا است. اکنون همه چیز به سنا بستگی دارد و در واقع همه چیز به دموکرات ها بستگی دارد زیرا ما به رأی آنها نیاز داریم . "
این در حالی است که رهبران دموکرات اعلام کردند تنها رئیس جمهور را باید عامل این روند دانست .

کاهش شدید ارزش سهام در آمریکا 

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد: در آستانه تعطیلی دولت فدرال آمریکا، بازار سهام این کشور با کاهش شدید مواجه شد.
بر اساس این گزارش، این بدترین کاهش در بازار سهام آمریکا طی چندین سال محسوب می شود. نگرانی ها در ارتباط با کند شدن رشد اقتصادی و رکود، سبب نگرانی سرمایه گذاران شده است.
همه شاخص های مهم در آمریکا با کاهش بین 16 تا 26 درصدی در مقایسه با فصل تابستان و پاییز مواجه شدند. احتمال تعطیلی دولت آمریکا سبب هجوم برای فروش سهام در سراسر جهان شد.
هفته گذشته، شاخص سهام داو جونز با 6/9 درصد کاهش مواجه شد. این بدترین سقوط یک هفته ای این شاخص از سال 2008 محسوب می شود. شاخص نزدک هم 8/4 درصد کاهش یافت که این رقم نیز بدترین کاهش یک هفته ای این شاخص از سال 2008 بود. 
شاخص سهام اس اند پی 500 هم با کاهش 7/1 درصدی مواجه شد که بزرگترین کاهش یک هفته ای این شاخص از سال 2011 قلمداد می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر