چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۹۹۶
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: صنایع پارس جنوبی به کاهش فقر در عسلویه کمک کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت لاسلام سید علی هاشمی نژاد صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل کمته امداد استان بوشهر در شهر عسلویه اظهار داشت: برخی از نهادها مانند سپاه، نهاد نماز جمعه و کمیته امداد را یکی می دانیم و حتی توجه به محرومین و کمک به برنامه های فقرزدایی این نهاد را یک اصل در ستاد نماز جمعه می دانیم.

وی افزود: با حضور فتاح در کمیته امداد یک تحول را در برنامه خدمت رسانی به مددجویان این نهاد می دانیم و سعی ما بیشتر این است که هم راستا با سیاست های جدید این نهاد برای اجرایی شدن ان تلاش کنیم.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت گسترده صنایع نفت و گاز در شهرستان عسلویه، این امکان وجود دارد که از ظرفیت و منابع این شرکت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی برای رفع فقر و کاهش مشکلات خانواده های تحت حمایت استفاده بهینه شود.

هاشمی نژاد با اشاره به تحولات جدید مدیریتی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس گفت: با آمدن موسوی به این سازمان شاهد رشد مناسبی در عرصه خدمات نوین به محیط پیرامونی هستیم که فقط در حوزه اشتغال، موفق شده ظرف یک ماه گذشته زمینه جذب ۳۰۰ نفر از فرزندان استان را در حوزه صنعت ایجاد کند.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: با این تغییرات و عزم جدی که مدیر جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس دارد می توان در راستای رفع محرومیت از چهره خانواده‌های تحت پوشش نیز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی استفاده کرد.

افزایش تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد

احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر نیز اظهار داشت: یکی از مهمترین رموز موفقیت کمیته امداد در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، حضور ائمه جمعه استان در فضای خدمت رسانی است که توانسته اند با درک شرایط موجود توجه مردم را به فعالیت های این نهاد جلب کنند.

وی با اشاره به برنامه های هدفمند و مستمر امام جمعه عسلویه در سرکشی به خانواده های ایتام و محرومین افزود: این حرکت سبب شده که به شکل کاربردی، خانواده های محرومین امام جمعه یک شهرستان را در کنار خود ببینند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تلاش های جامع کمیته امداد در حمایت عینی از مددجویان این نهاد همراه با برنامه های فقرزدایی سبب شده که زمینه توانمندسازی این خانواده ها فراهم شود.

لطفی ادامه داد: در یک سال گذشته قریب به یک و نیم میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خانواده های تحت حمایت در شهرستان عسلویه اعتبار گذاشته ایم که سبب شده بخش عمده ای از خانواده های تحت حمایت بتوانند در عرصه اشتغال مشکل کمتری داشته باشند.

وی با اعلام این که محرومیت در شهرستان عسلویه را با توجه به میزبانی از صنعت به خوبی درک می کنیم بیان کرد: با وجود جمعیت اندک این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان، سعی کرده ایم بخش عمده ای از اعتبارات این نهاد را به این شهرستان گسیل کنیم که در بخش اشتغال و ساخت مسکن برای محرومان به خوبی مشهود است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: تا ماه گذشته یک هزار خانواده در شهرستان عسلویه تحت حمایت این نهاد بودند که با توجه به مشکلات فزاینده ناشی از تورم و گرانی های موجود، قریب به چهارصد خانواده دیگر نیز تحت حمایت این نهاد قرار گیرند.

وی با اعلام این که در کنار افزایش خدمات ارائه شده به محرومین جامعه ، شاهد افزایش اعتماد عمومی به این نهاد برای کمک به محرومین هستیم ، بیان کرد: در طی نه ماه گذشته ، میزان مشارکت های مردم در کمک به این نهاد ، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر