پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و به تبع آن در استان بوشهر، در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید به این مساله توجه ویژه شود.به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی در نشست شورای فنی افزود: از آنجا که دولت در بخش آب شهری و روستایی متحمل هزینه های زیادی می شود، باید نگرش فعلی به بخش آب در استان تغییر کند.
کد خبر: ۵۳۲۷
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و به تبع آن در استان بوشهر، در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید به این مساله توجه ویژه شود.

به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی در نشست شورای فنی افزود: از آنجا که دولت در بخش آب شهری و روستایی متحمل هزینه های زیادی می شود، باید نگرش فعلی به بخش آب در استان تغییر کند.

وی با اشاره به لزوم جداسازی آب آشامیدنی از فضای سبز گفت: از 37 شهر استان 14 شهر مطالعات مصوب در این زمینه دارند و بیشترین نگاه ما به شهرهای بوشهر و برازجان بدلیل جمعیت بالا و اثرگذاری این دو شهر است که طرح جداسازی در آنها انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: استفاده از شیرآلات و لوازم اتصالات در بخش صنعت مشکلات زیادی را در این بخش ایجاد کرده است.

وی افزود: استفاده از اتصلات و شیرآلات غیراستاندار در بخش آب بویژه در ساختمان سازی علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد بدلیل نیاز به تعمیرات مکرر و یا تعویض موجب هدر رفت آب نیز می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه ها در استفاده از شیرآلات و اتصالات مربوط به آب و فاضلاب دقت و نظارت جدی داشته باشند که الزاما از ابزار استاندارد استفاده شود.

رستمی با اشاره به کمبود اعتبارات در بخش آب و فاضلاب اظهار کرد: برغم همه مشکلات با همکاری و مدیریت خوب شرکت آب و فاضلاب در این بخش در شهر و روستا با مشکلات کمتری مواجه شدیم.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه کمک کرد تعامل خوب با صدا و سیما و اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی توسط این رسانه بود که با همه محدودیت ها همکاری خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

رستمی با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت نیرو و راه و شهرسازی در بخش ساخت و سازها افزود: سازمان نظام مهندسی باید با نظارت بر وضعیت ساخت و سازها از پیشرفت کارها بطور مستمر گزارش ارائه کنند.

به نوشته ی پرتال استانداری، وی با تاکید بر مهارت آموزی مجریان و کارگران ساختمانی اضافه کرد: مهارت آموزی و داشتن کارت مهارت برای کارگران ساختمانی باید به یک الزام تبدیل شود و سازمان نظام مهندسی بخش آموزش خود را بویژه در بخش تاسیسات فعال کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر