جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دست به دست شدن متعدد مرغ از زمان خروج از کشتارگاه تا رسیدن به دست مشتری باعث می‌شود تا در هر بار و با دست به دست شدن، مقداری به قیمت مرغ افزوده شود که این موضوع باعث افزایش قیمت مرغ می‌شود.به گزارش فکرشهر، مرغ از اقلام غذایی مورد نیاز است که باید در سبد غذایی مردم قرار گیرد و این مستلزم ایجاد تدابیری است که بتوان آن را با قیمت مناسب تر از گذشته عرضه کرد.با توجه به اینکه مرغ گرم در شهرستان کنگان هم اکنون حدودا کیلویی هفت هزار است، به نظر می رسد خرید مرغ با این قیمت از عهده اکثریت مردم که به لحاظ مالی قدرت خرید بالایی ندارند، خیلی سخت باشد.
کد خبر: ۵۴۵۳
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: دست به دست شدن متعدد مرغ از زمان خروج از کشتارگاه تا رسیدن به دست مشتری باعث می‌شود تا در هر بار و با دست به دست شدن، مقداری به قیمت مرغ افزوده شود که این موضوع باعث افزایش قیمت مرغ می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مرغ از اقلام غذایی مورد نیاز است که باید در سبد غذایی مردم قرار گیرد و این مستلزم ایجاد تدابیری است که بتوان آن را با قیمت مناسب تر از گذشته عرضه کرد.

با توجه به اینکه مرغ گرم در شهرستان کنگان هم اکنون حدودا کیلویی هفت هزار است، به نظر می رسد خرید مرغ با این قیمت از عهده اکثریت مردم که به لحاظ مالی قدرت خرید بالایی ندارند، خیلی سخت باشد.

فرایند کشتار و بسته بندی تا توزیع مرغ در شهرستان کنگان بدین صورت است که معمولا مرغ را از کشتارگاه شمال بوشهر برای بسته بندی به استان فارس ارسال می کنند، از آنجا  نیز به مرغ فروشی های شهرستان کنگان و از این مرغ فروشی ها به دست مردم می رسد.

اگر قرار باشد در این فرایند دست به دست شدن، هر کدام از موارد بالا فقط اندکی سود روی این مرغ ها بکشند، این مرغ زمانی که بخواهد به دست مردم شهرستان کنگان برسد، با افزایش چشمگیر قیمت یا همان قیمت کاذب مواجه می‌شود و به همین دلیل با یک گرانی ناخواسته، به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

لزوم ورود ارگان های مرتبط برای از بین بردن واسطه ها و پایین آوردن قیمت در این فرایند به شدت احساس می شود.

خوشبختانه اخیرا جهاد کشاورزی شهرستان کنگان با همکاری مرکز استان در این زمینه ورود موثر کرده به نحوی که مرغ را مستقیما از کشتارگاه بوشهر به کنگان منتقل می کند. هم اکنون شاهد ایجاد یک مرغ فروشی با عرضه به قیمتی پایین تر از دیگر مرغ فروشی ها هستیم.

ارزان‌ترین مرغ گرم در کنگان عرضه می‌شود

سید محمد جعفر هاشمی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار مهر خبر داد: هر کدام از مرغ فروشان کنگانی که بخواهند مرغ را به قیمت ارزان تر از قبل و بدون واسطه به مردم بفروشند، جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی در اختیار گذاشتن مرغ های مورد نظر به هر میزان که بخواهند، دارد.

وی گفت: تمام عاملین فروش مرغ چنانچه مایل باشند می توانیم مرغ کشتار روز و گرم را کیلویی شش هزار و 200 تومان در اختیارشان بگذاریم تا با قیمتی ارزان تر از گذشته به مردم عرضه کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان افزود: عاملین فروش مرغ در کنگان هر مقدار که بخواهند ما می توانیم مرغ در اختیارشان بگذاریم.

هاشمی اظهار داشت: در راستای ارزان کردن قیمت مرغ، ما آماده ایم تا مرغ منجمد را نیز با قیمت پنج هزار و 700 تومان در اختیار فروشندگان مرغ در شهرستان قرار دهیم.

وی همچنین گفت: به همین وضعیتی که جهاد کشاورزی در حال عرضه مرغ( گرم و منجمد) ارزان در شهرستان است، این آمادگی را دارد که چنانچه عاملین بخواهند، تخم مرغ را نیز با قیمتی مناسب تر از گذشته در اختیارشان بگذاریم تا با قیمتی ارزان تر از قبل به مردم بفروشند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کنگان افزود: هر کدام از مغازه داران و فروشندگان کنگانی در راستای فروش محصولات کشاورزی و دامی که بخواهند خدماتی را به مردم ارائه دهند، جهاد کشاورزی آمادگی حمایت و همکاری لازم با آن ها را دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون کنگان با عرضه مرغ گرم به تاریخ روز و با کیلویی 6 هزار و 350 تومان به صورت خرده فروشی، ارزان ترین قیمت را در استان به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر