پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: با شکل‌گیری تعاونی تهیه لباس‌فرم نهادهای فعال در این استان مانند نیروگاه اتمی زمینه اشتغال افراد زیادی از خانواده‌ها فراهم می‌شود.به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در حاشیه آیین تقدیر از تعاونگران و کارآفرینان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تعاونی‌هایی که بر اساس مدیریتی دانش‌بنیانی و مبتنی بر نتیجه‌گرایی عمل می‌کنند تعاونی‌هایی موفق هستند.
کد خبر: ۵۴۵۶
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: با شکل‌گیری تعاونی تهیه لباس‌فرم نهادهای فعال در این استان مانند نیروگاه اتمی زمینه اشتغال افراد زیادی از خانواده‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در حاشیه آیین تقدیر از تعاونگران و کارآفرینان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تعاونی‌هایی که بر اساس مدیریتی دانش‌بنیانی و مبتنی بر نتیجه‌گرایی عمل می‌کنند تعاونی‌هایی موفق هستند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت تعاونی‌های صیادی باید با آموزش فراهم می‌شود، خاطر نشان کرد: فروش آبزی به‌صورت خام در قالب تعاونی‌های صیادی حداقل سود را دارد و با استفاده از روش‌های نوین به فکر تولید فرآورده‌های مختلف از آبزیان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: محصول خرما 72 نوع محصول از آن می‌توان تولید و در بازار مصرف ارائه کرد، ولی در این استان خرما نیز به صورت خام‌فروشی عرضه می‌شود و سود مناسبی را برای نخلداران ندارد.

صفایی‌بوشهری عدم بازاریابی مناسب را مشکل اصلی در موضوع فروش خرما بیان کرد و افزود: در حال حاضر برای تولید هر کیلو چندین لیتر آب مصرف می‌شود و آمار نشان می‌دهد که قیمت یک کیلو خرما از قیمت آبی که برای تولید این محصول استفاده می‌شود پایین‌تر است.

وی با تاکید بر حرکت تعاونی بر محور دانش‌بنیان و نتیجه‌گرایی عنوان کرد: تسهیلات دولتی به تعاونی باید کمک کننده این تعاونی‌ها باشد و برای تعاونی‌ها ایجاد مشکل نکند و بلکه باید زمینه پویایی آنها را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر شکل‌گیری رویکرد نوین در ایجاد تعاونی‌ها گفت: در ایجاد تعاونی‌های جدید باید سه موضوع مدیریت اقتصادی، تولیدی و بازرگانی از رویکردهای لازم برای ایجاد تعاونی‌ها باشد.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت اقتصادی هزینه‌ها نیز از جمله مواردی هست که برای تحقق اهداف تعاونی می‌تواند نقش چشمگیری ایفا کند و آنها را در مسیری رو به پیشرفت قرار دهد.

وی با تاکید بر حمایت از تعاونی‌ها بیان داشت: بانک‌ها باید با رویکردی جدید تعاونی‌ها را که سهم بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی دارند مورد حمایت خود قرار دهند.

صفایی‌بوشهری متذکر شد: باید از طریق شکل‌گیری تعاونی‌های جدید برای تولید لباس‌های فرم نیروهای نیروگاه اتمی و سایر ارگان‌هایی که در استان بوشهر فعالیت می‌کنند برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد زیرا با این کار زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد خانواده‌ها فراهم می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر