پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۱۳۸
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی دشمنان برای ترویج فرهنگ غربی در سطح کشور گفت: سبک زندگی اسلامی باید با عزم انقلابی در جامعه ترویج شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در جریان سیل اخیر شاهد تلاش‌های بسیار خوبی از سوی جمعیت هلال احمر بودیم که در این زمینه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه مهرورزی و خدمت به محرومان به خوبی در تلاش‌های هلال احمر نمایان است ادامه داد: نیروهای مسلح و هلال احمر در سیل امسال به یاری سیل‌زدگان شتافتند و در هیچ جای جهان چنین روحیه با انگیزه خدمت به محرومان و مستضعفان وجود ندارد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان برکات بسیار زیادی دارد و زمینه رشد و سعادت و کمال انسان در این ماه فراهم می‌شود که باید از برکات آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تمام واجبات الهی از جمله روزه‌داری برای تکامل و رشد انسان است اضافه کرد: خداوند متعال چیزی را که منع می‌کند برای سود و منفعت انسان است و منافع روزه‌داری زمینه رشد و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

دشتی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مساکین، نیازمندان، فقرا و مستضعفان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شوراهای مساجد و روحانیت در فراهم کردن فضای مناسب در ماه مبارک رمضان باید فعال شوند.

وی با تاکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی و ترویج این فرهنگ در جوامع مختلف افزود: فرهنگ دینی، اسلامی، انقلابی ایران اسلامی نشأت گرفته از دین اسلام و مبانی اعتقادی است که سبک زندگی اسلامی در این فرهنگ مورد توجه و تاکید است.

خطیب نماز جمعه بوشهر خواستار ارائه سبک زندگی اسلامی شد و تاکید کرد: فرهنگ غربی در فرهنگ برخی از جوانان و نوجوانان اثر گذاشته است که ترویج سبک زندگی اسلامی در این راستا بسیار مهم و ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر