پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ سخنان دلگرم کننده ی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای برازجانی ها:
فکرشهر: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر می گوید کمین کردن برای گرفتن موتورسیکلت خط قرمز این ارگان و وجود سرعت گیر در ورودی شهر، غیر مرسوم است...
کد خبر: ۵۷۵۵
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهرمی گوید کمین کردن برای گرفتن موتورسیکلت خط قرمز این ارگان و وجود سرعت گیر در ورودی شهر، غیر مرسوم است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ قدرت الله کشکولی در همایش موتورسواران قانون مند در برازجان گفت: در دشتستان بیش از 60 هزار موتورسیکلت تردد می کنند.

وی ادامه داد: بیش از 270 نوع موتورسیکلت در بیش از 70 کارخانه ساخته می شوند که اکثرا از قطعات چینی استفاده می کنند و این موضوع استفاده از کلاه ایمنی را بیشتر ملزم می کند.

سرهنگ کشکولی افزود: استان بوشهر یکی از امن ترین استان ها و دشتستان یکی از امن ترین شهرستان های محسوب می گردد و این که میزان تصادفات در دشتستان 34 درصد کاهش یافته است خود بیانگر این موضوع است.

رییس پلیس راهور استان بوشهر در پاسخ یکی از حضار که برخی گلایه های مردمی از نحوه ی برخوردها در این زمینه را بیان کرد نیز گفت: راهنمایی و رانندگی بر استفاده از کلاه ایمنی تاکید جدی دارد.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور و حرکت در پیاده رو و عبور از چراغ قرمز از جمله جرائمی است که راهنمایی و رانندگی با جدیت بیشتری با آن ها برخورد خواهد کرد.

سرهنگ کشکولی ادامه داد: به پلیس راهنمایی اعلام شده که اگر کسی از کلاه ایمنی استفاده می کند در صورت عبور و مرور دیگر مدارک از وی خواسته نشود، البته این بدین معنی نیست که افراد به دنبال گرفتن گواهینامه نباشند چون در صورت بروز تصادف، همه ی مدارک باید ارائه گردد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر افزود: تابلوهای حمل با جرثقیل در سطح شهر برازجان بسیار زیاد است و باید از تعداد آن کاسته شود و یا وقتی ماشینی به پارکینگ برده می شود، حداقل هزینه حمل و نقل از صاحب ماشین گرفته نشود.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مدارس نیز اضافه کرد: برنامه ریزی مدونی در حال انجام است که عوامل راهور در تمام طول سال جلوی درب مدارس حضور داشته باشند و طرح مدارس اجرا گردد.

رییس پلیس راهور استان پیرامون سرعت گیرهایی که در ورودی های شهر برازجان از طرف شیراز و اهرم زده شده است، گفت: وجود سرعت گیر در ورودی های شهر مرسوم نیست و برای این موارد نیز باید جلسه ای تشکیل شده و بحث کارشناسی صورت گیرد و در صورت صلاحدید این موانع برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح جمع آوری و توقیف موتورسیکلت های فاقد مدارک در سطح شهر برازجان نیز اعلام داشت: هدف ما از اجرای قانون رضایت مندی مردم است.

سرهنگ قدرت الله کشکولی ادامه داد: کمین کردن برای توقیف موتورسیکلت، خط قرمز پلیس راهور محسوب می شود و در این جا اعلام می کنم که ما آمارگرا نیستیم و تعداد توقیفی ها برای ما مهم نیست.

رییس پلیس راهور استان بوشهر در پایان گفت: کار ما فرهنگ سازی با رضایت مندی مردم و کاهش تصادفات است و مجددا تاکید می کنم که در بحث موتورسواران مامورین کمین نکنند و الزامی نیست که فلان مامور N تعداد توقیفی داشته باشد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر