چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۲۲
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: مناطق محروم و روستایی استان بوشهر در اولویت مهارت‌آموزی هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: احیا و بازسازی نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و خانواده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی معضل بیکاری در بین جوانان را کاهش می‌دهد و باید سهم این آموزش‌ها در تقویت قابلیت و ظرفیت‌های مناطق مشخص شود که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: ارایه آموزش در جامعه جایگاه ارزنده ای دارد و اگر تمایل داریم جامعه ما مسیر صعودی توسعه و پیشرفت را همچنان ادامه بدهد باید به موضوع آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه داشته باشیم.

دراهکی تصریح کرد: اگر موضوع آموزش مهارت ها در روستا ها مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، باعث خواهد شد اقشار روستایی که اغلب طبقه مستضعف جامعه هستند، توانمند شده و دارای مهارت شوند و طبیعتا بازار در این شرایط به سمت آنها سوق پیدا خواهد کرد و باعث می شود علاوه بر اینکه از حیث اشتغال مستقل شوند از مهاجرت به شهرها برای انجام فعالیت های خدماتی نیز اجتناب کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۶۴ دوره آموزی با تنوع ۹۱ حرفه مهارتی در بخش روستایی و عشاریری در بیش از ۱۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دراهکی با بیان اینکه مناطق محروم و روستایی استان بوشهر در اولویت مهارت‌آموزی قرار دارند،افزود: در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی در بوشهر ما نیاز به توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی داریم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۵۰ درصد فراتر از تعهد سالانه آموزش های مهارتی را در روستاها ارایه داده ایم،اظهار کرد: مناطق محروم و روستاها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آموزش‌های مهارتی در این مناطق ارائه می شود تا باعث پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شود و آموزش های مهارتی معضل بیکاری در بین جوانان روستایی را کاهش دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر