پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۹۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲

فکرشهر: معاون امور استان هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور در بوشهر گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و آموزش های خوب، آمادگی مناسب در سطح نیروگاه اتمی بوشهر در پدافند غیرعامل و برخورد با شرایط اضطراری وجوددارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار غلامرضا حيدري  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: نیروگاه اتمی بوشهر به علت تولید شبانه روزی، سهم قابل توجهی از برق استان های بوشهر و فارس را تامین می کند . یعنی این نیروگاه  28 درصد برق این دو استان را تامین می کند.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر، تنها واحد هزار مگاواتی تولید برق کشور است. در کشور توربین هزار مگاواتی نداریم و توربین های 500 مگاواتی در اصفهان، نکا و اهواز برق تولید می کنند.

سردار حیدری افزود: نیروگاه اتمی بوشهر هیچ گونه گاز آلاینده ای را به سطح اتمسفر ارسال نمی کند و با  با عدم تولید گاز آلاینده محیط زیست را پاکیزه نگه می دارد.

وی گفت: این نیروگاه با عدم مصرف سوخت فسیلی به صورت قابل توجهی در حفظ منابع زیرزمینی کشور صرفه جویی می کند. تولید سالانه برق این نیروگاه معادل 11 میلیون بشکه نفت است که اگر به قیمت روز محاسبه کنیم عددی قابل توجه به دست می آید.

سردار حیدری افزود: منحصر به فرد بودن این نیروگاه مسئولیت ها را و دو چندان  می کند. نه در ایران و نه در کشورهای همسایه این نیروگاه معادلی ندارد، تنها روسیه نیروگاه اتمی دارد که آن هم در فاصله قابل توجهی از نیروگاه بوشهر قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر