پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست هم اندیشی توسعه بوشکان برگزار شد؛
به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در این نشست اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های بزرگ استان است و برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم این شهرستان اهتمام خاصی داریم...
کد خبر: ۶۱۹۳
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: نشست هم اندیشی توسعه بخش بوشکان با حضور استاندار بوشهر، معاون برنامه ریزی استانداری، فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در بخش بوشکان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در این نشست اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های بزرگ استان است و برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم این شهرستان اهتمام خاصی داریم.

مصطفی سالاری افزود: هدف از سفرها به بخش‌ها و شهرها حضور در بین مردم و آگاهی از مشکلات و خواسته‌های مردمی است که از نزدیک مشکلات و فعالیت‌ها را می‌بینیم تا در راستای رفع آنان گام های اساسی برداشته شود.

دکتر سالاری با بیان این که بخش بوشکان با اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف توسعه می‌یابد، ابراز داشت: توسعه بخش بوشکان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در این بخش مورد توجه بیشتر قرار دارد و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی این مهم محقق شود.

بخش بوشکان قطب کشاورزی استان بوشهر است
 
سالاری با اشاره به اینکه بخش بوشکان دارای ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است، افزود: هدف ما رفع مشکلات کشاورزان بوده و یکی از اولویت های حمایتی ما در بخش بوشکان، رونق کشاورزی و ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان جهت ایجاد اقتصاد پویا و اشتغال جوانان این منطقه است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش بوشکان قطب کشاورزی استان است، تصریح کرد: کشاورزان استان بوشهر توسعه کشت گلخانه ای را جدی بگیرند چون که باعث افزایش راندمان تولید محصولات و صرفه جویی در مصرف آب می شود و دولت نیز تسهیلات مناسبی به کشاورزان ارائه می کند.

وی گفت: اخیرا 20 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه کشاورزی از اعتبار استانی به کشاورزان استان پرداخت شده و 30 میلیارد ریال دیگر هم از بودجه ملی برای تقویت کشاورزی استان بوشهر اختصاص می یابد.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: درخواست داریم که کشاورزان به سمت آبیاری تحت فشار بروند که دولت نیز 85 درصد هزینه را پرداخت می کند و باعث رونق کشاورزی و صرفه جویی منابع آبی خواهد شد.
 
افزایش 4 برابری اعتبارات بوشکان
 
استاندار بوشهر عنوان کرد: در اعتبارات امسال 62 میلیارد ریال به بخش بوشکان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پست برق بوشکان امسال با اعتبار 125 میلیارد ریال عملیات نصب آن شروع می شود و دو سال آینده به بهره برداری و در مدار برق قرار خواهد گرفت.

عملیات اجرایی تعریض جاده اهرم - بوشکان امسال آغاز می شود
 
وی افزود: در راستای تعریض جاده اهرم – بوشکان نیز در سال جاری 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد و از منابع ملی هم اعتبار مناسبی وصول خواهیم کرد.

دکتر سالاری بیان کرد: برای رفع مشکلات عشایر عزیز استان بوشهر و بخش بوشکان امسال اعتبارات و برنامه ریزی ویژه ای دیده شده که در بخش اعتبارات نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش خواهد یافت.

چاه های کشاورزی استان بوشهر برقی می شوند
 
استاندار بوشهر گفت: در راستای برقی نمودن چاه های کشاورزی در سطح استان بوشهر به دنبال جذب اعتبارات ملی هستیم تا مشکل سوخت کشاورزان نیز مرتفع شود.

رفع مشکل آب شرب و خط لوله بخش بوشکان
 
دکتر سالاری با اشاره به اینکه 13 هزار متقاضی دریافت وام ازدواج در استان هستند، افزود: در نیمه نخست امسال به 7 هزار متقاضی وام ازدواج پرداخت شده و مابقی نیز با تامین اعتبار تا پایان سال پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه مشکل آب شرب و خط لوله بخش بوشکان مرتفع خواهد شد، گفت: همچنین برای راه اندازی مجتمع آب رسانی بخش بوشکان 5 میلیارد ریال اختصاص داده خواهد شد.
 
افتتاح سه سالن ورزشی در نیمه نخست سال آینده در بخش بوشکان
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: برای توسعه سرانه ورزشی در استان و بخش بوشکان زمین چمن مصنوعی در روستاهای شلدان و امامزاده در بخش بوشکان تا پایان امسال احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام و بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: در ایام دهه مبارک فجر حجم بسیاری از پروژه های نیمه تمام در سطح استان بوشهر به بهره برداری خواهند رسید و در بخش بوشکان نیز سه سالن ورزشی نیمه تمام آن در نیمه اول سال آینده افتتاح خواهند شد.

دکترسالاری افزود: در راستای توسعه عمران شهری و روستایی بخش بوشکان علاوه بر اعتبار اختصاص داده شد، مبلغ یک میلیارد ریال برای شهرداری بوشکان پرداخت می شود.

امسال عملیات خط انتقال لوله گاز به بخش بوشکان آغاز می شود
 
استاندار بوشهر از آغاز عملیات خط انتقال لوله گاز به بخش بوشکان در امسال خبر داد و گفت: در بخش بوشکان نیاز به 23 کیلومتر خط انتقال لوله گاز است که امسال در کوتاه ترین زمان عملیات آن شروع می شود و بزودی این بخش نیز از نعمت گاز برخودار خواهد شد.

اجرای 53 پروژه در سال جاری در بوشکان

فرماندار دشتستان نیز در نشست هم اندیشی توسعه بخش بوشکان اظهار داشت: حضور دکتر سالاری در بخش و روستا های استان نشان از باور ایشان به جایگاه مردم و نقش اراده ملت در حکمرانی دولت است ، و اینجانب، همکارانم و مدیران دولتی در دشتستان نیز چنین ایده ی ارزشمندی را پیروی میکنیم.

دکتر ارسلان زارع با اشاره به اینکه  عزم و اراده دولت تدبیر و امید، حرکت به سمت افزایش حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: تلاش ما توجه بیشتر به حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آحاد جامعه و ارتقا سطح زندگی مردم با تخصیص بهینه منابع و امکانات دولتی و غیر دولتی است.

وی افزود: یکی از مکانیزم های موثر تخصیص بهینه منابع، توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی بر اساس اولویت های کارشناسی شده می باشد.

فرماندار دشتستان گفت: 53 پروژه در سال جاری از محل ردیف های اعتباری مختلف با اعتبار 6 میلیارد 239 میلیون تومان در بخش بوشکان داریم که در دست اجرا است و یا بزودی عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

تشکر موسوی نژاد از سالاری

حجت الاسلام سید مهدی  موسوی نژاد  نیز در این همایش، ابتکار استاندار در سفر به بخش های مختلف استان و دیدار با مردم و نمایندگان اقشار مختلف را ستود و از تلاش و کوشش های وی در جهت توسعه استان تقدیر و تشکر نمود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در جمع مردم و اطلاع از مسائل و دغدغه های آنان به پاره ای از مشکلات مردم بخش بوشکان از جمله کمبود آب آشامیدنی، گران بودن آبرسانی سیار توسط امور عشایری، توجه بیشتر مسوولین به حل مشکلات را خواستار گردید.

در این نشست، نمایندگان اقشار مختلف مردم در بخش نیز به بیان مشکلات و ارایه راهکارهایی برای توسعه بخش بوشکان پرداختند و مدیران کل نیز به موارد مطرح شده پاسخ دادند.

از جمله مشکلات مطرح شده توسط مردم بخش بوشکان می توان به کم عرض بودن جاده ها، کمبود پزشک، کاهش سرعت اینترنت، نبود مدارس شبانه روزی، احداث سد و کمک به کشاورزان خسارت دیده در سال زراعی گذشته اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، سالاریدر ابتدای ورود به بخش بوشکان، با حضور در گلزار شهداء روستای فاریاب و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام نموده و بعد از این نشست نیز با سفر به شهر بوشکان، ضمن دیدار با خانواده شهید احمد زارعی با حضور در حسینیه ابوالفضل این شهر به بررسی مشکلات اهالی شهر بوشکان پرداخت. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر