پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان گفت: زمین‌های روستایی بخش بوشکان جزء اراضی ملی هستند.به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این شهرستان دارای اراضی طبیعی ارزشمند و مهمی است و اداره منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی شهرستان اهتمام خاصی دارد.وی افزود: توسعه جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی در دستور کار این مدیریت قرار دارد که امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.
کد خبر: ۶۲۶۵
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان گفت: زمین‌های روستایی بخش بوشکان جزء اراضی ملی هستند.

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این شهرستان دارای اراضی طبیعی ارزشمند و مهمی است و اداره منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی شهرستان اهتمام خاصی دارد.

وی افزود: توسعه جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی در دستور کار این مدیریت قرار دارد که امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 543 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان بوشهر در این شهرستان وجود که 413 هزار هکتار آن مراتع درجه سه و چهار و در سایر عرصه‌ها نیز جنگل‌کاری شده است.

محمدی تصریح کرد: درختان کنار، کهور و آکاسیا در جنگل‌های این شهرستان کاشت شده و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت جنگل‌ها باشیم.

رئیس منابع طبیعی دشتستان در ارتباط با سنددار کردن منازل روستایی در بخش بوشکان نیز بیان داشت: به دلیل اینکه منازل روستایی این بخش از سال 1365 به بعد ساخته شده، زمین‌های روستایی جزء اراضی ملی قرار دارد.

محمدی گفت: طبق ماده 4 قانون ساماندهی مسکن روستایی باید ابتدا از اراضی ملی به استان اصلاح و سپس شروع به سنددار کردن منازل روستایی کنیم.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان یادآور شد: بحث فرهنگ‌سازی و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی یکی از کارهای اولویت‌دار است که در حالی پیگیری و اجرای آن هستیم.

محمدی از اهدای زمین به جوانان در روستاهای بخش بوشکان خبر داد و افزود: تعدادی قطعه زمین به بنیاد مسکن برای واگذاری مسکن به جوانان واگذار کرده‌ایم که به محض اتمام آن به جوانان روستایی در بخش بوشکان می‌دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر