پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
فکرشهر: یک ایرانی ماجراجو توسط نظامیان آمریکا در نزدیکی مثلث برمودا از آب نجات داده شد.به گزارش فکرشهر، عصر ایران به نقل از سایت اسکای‌نیوز عربی، نوشت: نیروهای گارد ساحلی آمریکا یک ایرانی را که تلاش می‌کرد مسافت 1600 کیلومتری ایالت فلوریدا تا مثلث برمودا در اقیانوس اطلس را به وسیله یک توپ بزرگ بادی طی کند نجات دادند.او پس از آنکه خسته شد و نتوانست به مسیر خود ادامه دهد توسط گارد ساحلی آمریکا نجات داده شد. علی بلوچی دارای تابعیت ایرانی - آمریکایی است.سخنگوی گارد ساحلی آمریکا گفت: یک فروند بالگرد نظامی توانست رضا بلوچی و توپ پلاستیکی وی را صبح شنبه از آب بگیرد.
کد خبر: ۶۲۸۸
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: یک ایرانی ماجراجو توسط نظامیان آمریکا در نزدیکی مثلث برمودا از آب نجات داده شد.

به گزارش فکرشهر، عصر ایران به نقل از سایت اسکای‌نیوز عربی، نوشت: نیروهای گارد ساحلی آمریکا یک ایرانی را که تلاش می‌کرد مسافت 1600 کیلومتری ایالت فلوریدا تا مثلث برمودا در اقیانوس اطلس را به وسیله یک توپ بزرگ بادی طی کند نجات دادند.

او پس از آنکه خسته شد و نتوانست به مسیر خود ادامه دهد توسط گارد ساحلی آمریکا نجات داده شد. علی بلوچی دارای تابعیت ایرانی - آمریکایی است.

سخنگوی گارد ساحلی آمریکا گفت: یک فروند بالگرد نظامی توانست رضا بلوچی و توپ پلاستیکی وی را صبح شنبه از آب بگیرد.

بلوچی پس از نجات به نزدیک‌ترین پایگاه گارد ساحلی آمریکا منتقل شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در سایت اینترنتی بلوچی، او قصد داشت مسافت 1600 کیلومتری را درون یک توپ پلاستیکی طی کند و وارد منطقه مثلث برمودا شود.

هدف از این اقدام، جمع‌آوری پول برای کودکان نیازمند و الهام به افرادی است که نسبت به آینده امید خود را از دست داده‌اند.

بلوچی قبل از این بارها به دلیل مشارکت در مسابقه‌های دو و دوچرخه‌سواری در مسافت‌های طولانی در صدر خبرها قرار گرفته بود. از جمله ماجراجویی‌های وی می‌توان به عبور از 55 کشور به وسیله دوچرخه در مدت هفت سال و دویدن دور آمریکا در شش ماه اشاره کرد.

سایت بی‌بی‌سی هم نوشت: توپی که بلوچی به وسیله آن در دریا حرکت می‌کرد از جنس پلاستیک شفاف بود و او در آن می‌دوید که باعث حرکت توپ می‌شد. توپ در یک چارچوب مدور آلومینیومی قرار گرفته بود تا بهتر در آب حرکت کند.

وی قصد داشت صبح‌ها در این توپ بدود و شب‌ها استراحت کند. او علاوه بر همراه داشتن بسته‌های پروتئینی برای تغذیه قصد ماهیگیری داشت.

گارد ساحلی ابتدا روز چهارشنبه پیش در فاصله تقریبا 70 میل دریایی از ساحل شرقی جزیره سن آگوستین درحالی که بلوچی راهش را گم کرده بود او را یافت. خدمه گشت ساحلی خطرات سفر را برایش توضیح دادند و از او خواستند به سفر پایان دهد اما او تصمیم گرفت به سفر ادامه دهد و بالاخره روز شنبه فانوس شناسایی را روشن کرد تا نجات داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر