پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر گفت: از زمان نصب و راه اندازی دوربین های هوشمند کنترل سرعت دراسفند پارسال تاکنون در بزرگراه خلیج فارس با وجود افزایش 20درصدی تردد در محور بوشهر- برازجان اما تلفات دراین محور 70درصد کاهش یافته است.به گزارش فکرشهر، سیدمحمد رضا علم روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: پایش های میدانی و داده های آماری مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر حاکی از کاهش چشمگیر و قابل توجه حوادث رانندگی در بزرگراه خلیج فارس پس از نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت است.
کد خبر: ۶۲۹۲
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر گفت: از زمان نصب و راه اندازی دوربین های هوشمند کنترل سرعت دراسفند پارسال تاکنون در بزرگراه خلیج فارس با وجود افزایش 20درصدی تردد در محور بوشهر- برازجان اما تلفات دراین محور 70درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر، سیدمحمد رضا علم روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: پایش های میدانی و داده های آماری مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر حاکی از کاهش چشمگیر و قابل توجه حوادث رانندگی در بزرگراه خلیج فارس پس از نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت است.

وی اضافه کرد: پس از نصب دوربین های کنترل سرعت در محور بوشهر به برازجان، تخلفات سرعت غیرمجاز که همواره به عنوان یکی از عوامل مهم واژگونی و حوادث رانندگی دراین محور بود، 40 درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیته ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان بوشهر ادامه داد: در مدت یادشده میانگین سرعت در این محور نیز از میانگین 103کیلومتر قبل از نصب دوربین ها به میانگین 88 کیلومتر پس از راه اندازی آنها کاهش یافته که نشان دهنده کاهش 14 درصدی میانگین سرعت خودروها در این محور است.

وی بیان کرد: وجود نظارت بویژه نظارت های هوشمند بر رفتار ترافیکی رانندگان سبب کاهش رفتارهای مخاطره انگیز رانندگان و در نتیجه کاهش حوادث جاده ای می شود.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر گفت: تا پایان سال جاری نیز 44 دوربین هوشمند کنترل سرعت با اعتباری به ارزش 38 میلیارد ریال در محورهای پرتردد و شریانی این استان نصب می شود تا زمینه نظارت مستمر و هوشمندانه بر رفتار رانندگان برای پلیس راه فراهم شود.

وی افزود: محل نصب این دوربین ها بوسیله کارشناسان این سازمان با استفاده ازتکنولوژی GPS و شاخص های میزان تردد، تلفات و تخلفات انجام گرفته و بزودی با انتخاب پیمانکار عملیاتی می شود.

علم گفت: دوربین های هوشمند جدید در محور چغادک به عسلویه، برازجان به دالکی، برازجان به گناوه، گناوه به دیلم و محور ساحلی بوشهر به گناوه نصب خواهند شد که همه محورهای اصلی این استان را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: این دوربین ها افزون بر کنترل و ثبت سرعت لحظه ای خودرو در زمان عبور آن از محل دوربین، سرعت متوسط خودرو را در فاصله چندین کیلومتری بین دوربین های متوالی نیز محاسبه و اعلام می کند تا متخلفان توسط عوامل پلیس راه در محل پاسگاه و یا از طریق ارسال قبض به محل سکونت ایشان توسط اجراییات راهور نیروی انتظامی اعمال قانون می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر