پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند نیاز است مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر افزایش یابد. به گزارش فکرشهر،  دکترمصطفی سالاری در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی با حضور معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این استان بوشهر دارای خصوصیات ویژه‌ای در حوزه‌های اجتماعی است گفت: استان بوشهر با جمعیت کمی که دارد ولی به سبب شرایط خاص و وجود طرح‌های اقتصادی بزرگ، این استان را با پدیده اجتماعی ناخواسته‌ای مواجه کرده است. 
کد خبر: ۶۳۱۷
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند نیاز است مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر افزایش یابد.
 
به گزارش فکرشهر،  دکترمصطفی سالاری در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی با حضور معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این استان بوشهر دارای خصوصیات ویژه‌ای در حوزه‌های اجتماعی است گفت: استان بوشهر با جمعیت کمی که دارد ولی به سبب شرایط خاص و وجود طرح‌های اقتصادی بزرگ، این استان را با پدیده اجتماعی ناخواسته‌ای مواجه کرده است.
 
وی، با اشاره به اینکه عسلویه یکی از نقاط صنعتی استان بوشهر است افزود: در این منطقه کوچک انبوهی از کارشناسان، تکنسین‌ها، کارگران و مهندسان فعال هستند که بدور بودن از خانه و کاشانه مشکلاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده است.
 
استاندار بوشهر با اشاره به  وجود 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس در استان بوشهر  گفت: استان بوشهر با داشتن وسعت کم ولی با خلیج فارس 900 کیلومتر مرزدریایی دارد که این مهم برای استان بوشهر هرچند یک قابلیت است ولی باید از آسیب‌های آن پیشگیری کرد.
 
دکترسالاری، با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر گفت: برخی از آسیب‌ها در این استان نگران کننده است که باید راهکارهای لازم برای برطرف شدن آنها ارائه شود.
 
وی، بر راه اندازی کلینیک تخصصی مشاوره قبل از ازدواج در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد این کلینیک می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی که اکنون گریبان‌گیر استان است جلوگیری کند.
 
دکترسالاری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان خدمات قابل قبولی به معلولان ارائه می‌دهد افزود: اکنون در اعزام مسابقات پارآسیایی 20 نفر از اعزام‌یان کشور از معلولان استان بوشهر هستند که امیدواریم در این مسابقات به برتری دست یابند.
 
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از لحاظ جوانی دومین استان کشور است گفت: استان بوشهر که از جوان‌ترین استانهای کشور است این مهم یک فرصت برای بخش‌های مختلف تلقی می‌شود.
 
دکترسالاری با اشاره به اینکه ضریب استفاده از اینترنت در استان نسبت به کشور بالا است گفت: روستاهای استان بوشهر در کاربری اینترنتی در کشور رتبه نخست را دارد که این نشان از به روز بودن مردم استان به ویژه روستائیان است.
 
وی با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی در استان نگران کننده است گفت: باید در حوزه سلامت راهکارهای اساسی برای ارتقای سلامت مردم استان بوشهر ارائه شود تا برخی از نگرانی‌ها برطرف شود.
 
استاندار بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد در بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند راهگشا باشند که باید تسهیلات لازم برای راه اندازی این سازمان‌ها در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.
 
وی با اشاره به اینکه درآمدهای تامین اجتماعی استان بوشهر نسبت به هزینه کرد آن مطلوب نیست گفت: تامین اجتماعی 687 میلیارد تومان درآمد داشت در حالی که هزینه کرد آن برای ارائه خدمات به مردم  نامطلوب است که مردم توقع دارند خدمات تامین اجتماعی افزایش یابد.
 
دکترسالاری با تاکید بر توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند نیاز است مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر افزایش یابد.
 
 استاندار بوشهر از ساخت مسکن ویژه مددجویان بهزیستی استان بوشهر خبرداد و گفت: باهماهنگی به عمل آمده با سازمان بهزیستی کشور قرار است با تامین زمین ، ساخت مسکن برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر آغازشود که اکنون زمین مورد نیاز تامین شده است.
 
وی، از افزایش  تعداد جهیزیه بگیران بهزیستی خبرداد و گفت: با موافقت رئیس سازمان بهزیستی کشور تعداد کسانی‌که برای دریافت جهیزیه در نوبت هستند ضمن لغو نوبت، جهیزیه آنان در کوتاه‌ترین زمان به آنان واگذار می‌شود و این درحالی است که 2 هزار سهمیه دیگر اضافه شده است.
 
دکترسالاری از راه‌اندازی سایت گفت‌گوی اجتماعی در بوشهر خبرداد و گفت: این سایت می‌تواند با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مردم درتدوین بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها مسئولان را کمک کند.

منبع: پرتال استانداری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر