چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: محل دفن زباله این شهر باگذشت 13 سال از تعیین آن هنوز ساماندهی نشده و مشکلات عدیده ای برای محیط زیست ومردم در پی داشته است.به گزارش فکرشهر، محمد تولیده در نشست کارگروه ساماندهی پسماند این شهرستان افزود: همکاری شهرداری که متولی حمل ودفن زباله است با اداره محیط زیست بسیار ضعیف است.وی بیان کرد: قراردادهایی که شهرداری با پیمانکاران برای دفن و بازیافت زباله ها درمحل تعیین شده، منعقد کرده، بدون هماهنگی با محیط زیست بوده است.
کد خبر: ۶۳۲۱
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴

فکرشهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: محل دفن زباله این شهر باگذشت 13 سال از تعیین آن هنوز ساماندهی نشده و مشکلات عدیده ای برای محیط زیست ومردم در پی داشته است.

به گزارش فکرشهر، محمد تولیده در نشست کارگروه ساماندهی پسماند این شهرستان افزود: همکاری شهرداری که متولی حمل ودفن زباله است با اداره محیط زیست بسیار ضعیف است.

وی بیان کرد: قراردادهایی که شهرداری با پیمانکاران برای دفن و بازیافت زباله ها درمحل تعیین شده، منعقد کرده، بدون هماهنگی با محیط زیست بوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه ادامه داد: مشاهده شده که پیمانکار اصلی کار را به افرادی دیگر واگذار و کارگران خارجی مشغول بکار هستند.

وی افزود: شهرداری درآمد حاصل از قرارداد بازیافت زباله را در آن محل هزینه نمی کند و بخاطر وضعیت نامناسب مالی شهرداری در بخش های دیگری خرج می کند.

دبیر کارگروه ساماندهی پسماند گناوه با اشاره به این که اهالی روستاهای مجاور محل دفن زباله ها به دلیل تبعات بد انباشت و سوزاندن زباله ها همواره معترض هستند، افزود: ساکنان روستاهای قلعه حیدر، چاهک، مال خلیفه ومال قاید بارها دراعتراض به این وضعیت نابسامان از شهرداران وقت شکایت کردند.

وی گفت: اگرچه دادگستری به شکایت های اهالی رسیدگی کرده وبرخی از شهرداران جریمه شدند اما این شکایت ها هم تغییری در وضعیت نابسامان دفع صحیح زباله ایجاد نکرده است.

وی اظهارکرد: بیش از ده ها جلسه در استانداری بوشهر، ادارات کل و فرمانداری برگزار شده که هدف همه این نشست ها ایجاد هماهنگی برای ساماندهی دفن صحیح زباله بود اما نتایج ملموسی حاصل نشد.

تولیده، مشکلات محل کنونی دفن زباله های شهرستان گناوه را فنس کشی نشدن، نداشتن سند مالکیت زمین محل دفن، نبود راه دسترسی که در ایام بارندگی مشکلات عدیده ای بوجود می آورد، عنوان کرد.

وی گفت: دفن غیر اصولی زباله، نبود شبکه آب و برق، آتش زدن زباله ها و نبود فضای سبز و حضور غیر قانونی اتباع خارجی به عنوان کارگران پیمانکار از دیگر مشکلات دفن زباله در شهرستان گناوه است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار گناوه نیز گفت: همه ما مسوولان به عنوان خادمان مردم موظفیم مشکلات آنان را با ارائه راه کارهای صحیح و اصولی حل کنیم.

حمزه مسعودی نیا افزود: محیط زیست ظرف سه روز آینده مجموعه قوانین و بخشنامه های مربوط به مهار صحیح پسماند را در سریع ترین زمان به دستگاه های اجرایی ارسال کند تا مسوولیت های هر دستگاه درقبال ساماندهی پسماند مشخص شود.

وی با اشاره به این که انباشت زباله ونخاله های ساختمانی زیبنده مبلمان شهری نیست افزود: شهرداری باید مروری بر روند ساماندهی پسماند داشته باشد.

معاون عمرانی فرمانداری گناوه با اشاره به این که زباله های بیمارستانی خاص هستند و ساماندهی نشدن صحیح آن ها مشکلات عدیده ای برای سلامت مردم دارند، گفت: تقاضای شبکه بهداشت برای تهیه دستگاه امحای زباله بیمارستان ضروری است که سعی می شود این دستگاه ظرف دوماه آینده تهیه شود.

مسعودی نیا بیان کرد: با توجه به اهمیت پسماند، برگزاری ماهانه یک بار جلسات کارگروه ساماندهی پسماند شهرستان گناوه در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مصوبات جلسات کارگره ساماندهی پسماند بسیار مهم است و باید ازسوی یکایک دستگاه های زیر مجموعه مجدانه پیگیری شود.

در شهرستان 90 هزار نفری گناوه در شمال استان بوشهر روزانه 88 تن پسماند جمع آوری و به محل دفن زباله منتقل می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر