پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش بیماری آلزایمر در سالمندان از اهداف این وزارتخانه است.به گزارش فکرشهر، احمد میدری در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: بیماری آلزایمر یکی از مشکلات حاد سالمندان است که هم اکنون چهارهزارو500 نفر عضو انجمن مبتلایان به بیماری آلزایمر درکشور هستند.وی اضافه کرد: بدون شک تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور بیش از این است و لازم است زمینه عضویت این افراد درانجمن بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر درکشور فراهم شود.
کد خبر: ۶۳۲۸
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶

فکرشهر: معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش بیماری آلزایمر در سالمندان از اهداف این وزارتخانه است.

به گزارش فکرشهر، احمد میدری در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: بیماری آلزایمر یکی از مشکلات حاد سالمندان است که هم اکنون چهارهزارو500 نفر عضو انجمن مبتلایان به بیماری آلزایمر درکشور هستند.

وی اضافه کرد: بدون شک تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور بیش از این است و لازم است زمینه عضویت این افراد درانجمن بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر درکشور فراهم شود.

میدری بیان کرد: هزینه درمانی هرکدام از بیماران آلزایمر در یک ماه 18 میلیون ریال است که با عضویت در این انجمن این هزینه به طور چشمگیری کاهش می یابد.

وی یادآور شد: هم اکنون جمعیت کشور رو به سالمندی است و باید به مشکلات این قشر توجه بیشتری شود.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش رفاه اجتماعی در حوزه های مختلف جامعه در دست اجراست و پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی در قالب این طرح رفاهی ارایه شده که بزودی اجرایی می شود.

وی درباره مهدهای کودک بیان کرد: هم اکنون تنها 10درصد کودکان در کشور با حضور در مهدهای کودک آموزش های قبل از مدرسه را فرا می گیرند.

میدری ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت مهدهای کودک باید راهکارهایی برای آسان سازی صدور مجوز راه اندازی مهد کودک در کوتاه ترین زمان برای متقاضیان صادر شود تا زمینه بهره مندی کودکان از آموزشهای پیش از مدرسه فراهم شود.

وی همچنین بر ضرورت ارایه مشاوره ژنتیک برای داشتن فرزندانی سالم و پیشگیری از تولد کودکان ناقص الخلقه در جامعه تاکید کرد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر