پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حال حاضر حجم بالایی پروژه نیمه تمام در شهرستان دشتی وجود دارد که در سال جاری 395 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته است. به گزارش فکرشهر، پروژه‌های متعددی در سال‌های گذشته آغاز شده و یا به تصویب رسیده است که بدون توجه به حجم بالای اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها به تصویب رسیدند و هم‌اکنون با مشکلات اعتباری روبرو هسند.حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام می طلبد که اعتبارات مناسبی برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یابد و سپس نسبت به اجرای پروژه‌های جدیدتر اقدام شود.
کد خبر: ۶۳۳۸
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: در حال حاضر حجم بالایی پروژه نیمه تمام در شهرستان دشتی وجود دارد که در سال جاری 395 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته است. 

به گزارش فکرشهر، پروژه‌های متعددی در سال‌های گذشته آغاز شده و یا به تصویب رسیده است که بدون توجه به حجم بالای اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آنها به تصویب رسیدند و هم‌اکنون با مشکلات اعتباری روبرو هسند.

حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام می طلبد که اعتبارات مناسبی برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یابد و سپس نسبت به اجرای پروژه‌های جدیدتر اقدام شود.

در سال جاری دولت تدبیر امید توجه و نگاه ویژه های به پروژه های عمرانی در سطح کشور داشته و تلاش دارد تمامی اعتبارات تخصیص صدرصد بخورد که در این راستا در شهرستان دشتی نیز توجه زیادی به این مقوله شده است.

امسال توجه خاصی به پروژه‌های عمرانی شهرستان شده به طوری که اعتبارات عمران شهری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چند برابر داشته است.

950 میلیارد ریال پروژه نیمه تمام داریم/ تخصیص 40 درصد اعتبارات

فرماندار شهرستان دشتی گفت: در حال حاضر 950 میلیارد ریال پروژه نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که در سال جاری 395 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها، دو درصد نفت و گاز بند الف تبصره 22 برای پروژه های عمرانی شهرستان مصوب شده است.

غلامرضا مهرجو با بیان اینکه تاکنون 40 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته تصریح کرد: امسال توجه ویژه ای به پروژه های عمران شهری، چهار شهر خورموج، بادوله، کاکی و شنبه شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجه ای داشته است.

 وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون کارهای خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته ولی مردم لایق کارهای بیشتر هستند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

وی از عنایت ویژه استاندار بوشهر و معاونین وی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد جهش و تحول خوبی در سطح شهرستان خواهیم بود.

ستاد نظارت بر پروژه های عمرانی تشکیل شد

معاون برنامه ریزی و امور عمران فرماندار شهرستان دشتی نیز در گفتگو با مهر از تشکیل ستاد نظارت بر پروژه های عمرانی شهرستان خبر داد.

حمید بردستانی با بیان اینکه ستاد نظارت متشکل از 6نفر از مهندسان مجرب دستگاههای اجرایی هستند افزود: مسئولیت هماهنگی و دبیرخانه ستاد نظارت به عهده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری است.

وی ادامه داد:در سال جاری84 پروژه با اعتبار قریب به 25 میلیارد تومان دارای عملیات اجرایی هستند که بوسیله ستاد نظارت مورد ارزیابی وبازدید قرار می گیرند.

بردستای تصریح کرد: بر این اساس 32 درصد از تعداد کل پروژه های عمرانی معادل 40 درصد کل اعتبارات در پوشش نظارتی قرار می گیرند که گزارش بازدیدها طبق فرمت خاصی تهیه و به صورت گزارش ماهانه به دفتر فنی استانداری ارسال می‌شود.

وی کمک به بهبود شیوه نظارتی در دستگاه اجرایی و ارتقا کیفی پروژه‌ها، هدایت بهینه اجرای پروژه های عمرانی در چارچوب برنامه زمانی، تلاش در جهت افزایش بهره وری و بهبود شاخص های عمرانی، نظارت و ارزیابی پروژه های عمرانی با استفاده از توانایی موجود شهرستان، مشارکت نیروهای بومی شهرستان در امر نظارت و تمرکز زدایی از انجام امور نظارت در مرکز استان از مهمترین اهداف ستاد نظارت عنوان کرد.

بردستانی ادامه داد: کنترل پیشرفت فیزیکی و برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و بررسی و اظهار نظر درباره نحوه اجرا و کیفیت پروژه ها از دیگر اهداف ستاد نظارت یاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر