پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تنها واحد صنعتی تولید کننده تخم مرغ دراین استان از عملکرد خوبی برخوردار است و در صدد توسعه آن هستیم.به گزارش فکرشهر، افشین قطبی در بازدید از شرکت تولیدی تخم مرغ ارم دشتستان افزود: 17 مهر روزجهانی تخم مرغ نامگذاری شده است و هدف از این روز اهمیت غذایی تخم مرغ در زنجیره غذایی انسان ها در سطح دنیا است.
کد خبر: ۶۳۸۷
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تنها واحد صنعتی تولید کننده تخم مرغ دراین استان از عملکرد خوبی برخوردار است و در صدد توسعه آن هستیم.

به گزارش فکرشهر، افشین قطبی در بازدید از شرکت تولیدی تخم مرغ ارم دشتستان افزود: 17 مهر روزجهانی تخم مرغ نامگذاری شده است و هدف از این روز اهمیت غذایی تخم مرغ در زنجیره غذایی انسان ها در سطح دنیا است.

وی اضافه کرد: تخم مرغ به عنوان کاملترین وارزان ترین موادغذایی پروتئینی دردنیا شناخته شده است زیرا همه اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن انسان و بسیاری از ویتامین ها را دارد و با ارزش ترین و بهترین کیفیت موادغذایی در تخم مرغ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: مهمترین جامعه هدف مورد مصرف تخم مرغ کودکان، نوجوانان و زنان باردار و شیرده هستند.

قطبی ادامه داد: مصرف تخم مرغ تاثیر بسزایی روی ضریب هوشی، تقویت بینایی افراد دارد و ضد سرطان است به همین دلیل مصرف حداقل یک تخم مرغ در روز توصیه شده است.

وی گفت: هم اکنون میزان تولید تخم مرغ در کشور در واحدهای تخم گذار حدود 900 هزار تن و میزان مصرف سرانه در کشور 11 کیلوگرم است.

قطبی گفت: با توجه به توصیه های بسیار مهم در مصرف واهمیت تخم مرغ درکشور بر توسعه این صنعت تاکید فراوان شده است.


وی اظهارکرد: دراین ارتباط دولت برنامه های مختلف حمایتی از این صنعت را در برنامه کاری خود قرار داده است.

قطبی افزود: استان بوشهر به لحاظ پرورش مرغ تخم گذار و تولید تخم مرغ بویژه در مناطق کوهستانی شرایط بسیار خوب و مطلوبی دارد.

وی گفت: تنها واحد صنعتی تولید تخم مرغ در استان بوشهر شرکت تخم مرغ ارم است که در بخش ارم دشتستان واقع شده است.

قطبی اضافه کرد: این شرکت اولین واحد تولید تخم مرغ به صورت صنعتی و مکانیزه دراستان بوشهر است که میزان تولید آن در سال 700 تن تخم مرغ خوراکی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: میزان تولید تخم مرغ در استان بوشهر در واحد صنعتی تولید تخم مرغ ارم و مقداری نیز در روستاها که به صورت خانگی تولید می شود حدود یکهزار و 300 تن در سال است.

وی گفت: امید داریم سال به سال شاهد افزایش تولید تخم مرغ در استان بوشهر باشیم.

قطبی با اشاره به این که واحد تولید تخم مرغ ارم بخشی از نیازهای استان بوشهر و شهرستان های همجوار استان های دیگر را تامین می کند افزود: بدنبال برنامه هایی هستیم که این مجموعه را با توجه به عملکرد خوب آن در فازهای دو و سه توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت تولید تخم مرغ ارم دشتستان گفت: این واحد تولید تخم مرغ هفت ماه است که به مرحله تولید وارد شده است.

علی یگانه افزود: این واحد دارای 40 هزار مرغ تخم گذار است که در سال حدود 700 تن تولید تخم مرغ خوراکی دارد.

وی اضافه کرد: 40 هزار مرغ در این واحد روزانه دو تن تخم مرغ تولید می کنند.

وی گفت: این واحد با همکاری جهاد کشاورزی، دامپزکشی و بانک کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط به مرحله تولید رسیده است. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر