پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۹۶۰
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: دادستان عمومی و انقلاب دیلم استان بوشهر گفت: برخورد با زمین‌خواری و زمین‌خواران که از مهم‌ترین درخواست‌های عمومی مردم این شهرستان است در دستور کار و اولویت دستگاه قضایی است.

به گزارش فکرشهر، احمدرضا دامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به درخواست‌های مکرر بزرگان و دلسوزان، نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان و با لحاظ اینکه شفافیت و اطلاع آحاد شهروندان از اقدام‌های مسئولان از حقوق حقه مردم است، برای تنویر افکار عمومی و بیان شفاف موضع و عملکرد دستگاه قضایی این شهرستان در ارتباط با پدیده زمین‌خواری پیگیری و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته‌است.

وی اظهارداشت: از بدو دوران کوتاه مسئولیت خود در این شهرستان از سوی شهروندان و دلسوزان و اقشار گوناگون مردم با گرایش‌های مختلف در تمامی نشست‌ها، فضای حقیقی و مجازی، لزوم برخورد با پدیده زمین‌خواری به عنوان یک مطالبه جدی از سوی آنان درخواست شده‌است.

دامی ادامه داد: دراین ارتباط مقرر شد کارگروه تخصصی با مسئولیت خود و متشکل از مسئولان ادارات مرتبط ابتدا در بازه زمانی ۱۰ روز یک‌ بار تشکیل و نسبت به تبادل و تجمیع مدارک و مستندات جمع‌آوری شده برای طرح دعاوی لازم اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: همچنین  مقرر شد نتیجه نشست‌ها و اقدام‌های انجام گرفته و پیشرفت‌های حاصله، هر ۲ تا ۳ ماه یک‌ بار در نشست عمومی اطلاع‌رسانی شود.
وی بیان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست عمده اراضی که امروز در اختیار متصرفان و بازپس‌گیری آنها مورد مطالبه است، در یک روند پیچیده حقوقی و به نوعی  پس از صدور آرای  متعدد از مراجع مختلف، کش و قوس‌های بسیار و ابطال اسناد دولت و صدور اسناد جدید در اختیار متصرفان قرار گرفته و استرداد آنها بدون دقت و رعایت راهکارهای فنی و تخصصی در تنظیم لوایح و دادخواست‌ها و شکواییه‌های لازم امکان‌پذیر نیست.

دامی گفت: دستگاه قضایی این شهرستان از مردم و دلسوزان انتظار دارد که احساسات پاک، خشم مقدس و مطالبه بحث و غیرتمندانه آنان در دفاع از بیت‌المال پشت یک منطق حقوقی و فنی قرار گرفته‌است و در یک روند قانونی و واقع‌گرایانه و مبتنی بر درک محدودیت‌ها، صبورانه  دست در دست هم  به بازپس‌گیری زمین‌های متصرف شده اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم بیان کرد: در چند ماه گذشته مواردی از این اراضی که در مجموع  بیش از ۸۰ هکتار است بازپس‌گیری و علیه برخی از متجاوزان احکام مجازات صادر و برخی دیگر نیز بزودی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی اظهارداشت: درهمین ارتباط اولین اقدام کارگروه که راجع به بخشی از اراضی مورد حساسیت است پس از بررسی و مطالعه لازم و جمع‌آوری مدارک مربوطه، آماده است تا در آینده نزدیک به مرجع مربوطه و به محضر رئیس قوه قضاییه کشور در سفر به استان بوشهر ارایه شود.

دامی گفت: راهکارهای موثر دیگری  برای بازگشایی پرونده‌های سابق و به جریان انداختن آنها برای تعقیب مجرمان و بازپس‌گیری اراضی اتخاذ شده‌است که در نشست‌های عمومی به اطلاع مردم خواهد رسید.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر