پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر خبر داد:
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: احداث طرح ملی دهکده المپیک درمنطقه تنگستان این استان در دست مطالعه است که زمینه ساز اجرای طرح های گردشگری و ورزشی است...
کد خبر: ۶۸۱۱
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: احداث طرح ملی دهکده المپیک درمنطقه تنگستان این استان در دست مطالعه است که زمینه ساز اجرای طرح های گردشگری و ورزشی است.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهرهای تنگستان افزود: ساخت پلاژهای ساحلی در شهرهای ساحلی این استان در دستور کار است و امسال علاوه بر ساخت پلاژ در نقاط ساحلی روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت که فاقد سالن و زمین ورزشی هستند، صاحب زمین چمن مصنوعی می شوند.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز خشن و نازیبا در نوار ساحلی ممنوع است و ایجاد پلاژ در نوارساحلی نباید با ساخت و ساز های ساختمانی همراه باشد بلکه دراین پلاژها، دوش، پناهگاه، علامت گذاری در دریا و پایگاه های اقامتی ایجاد و پرهیز از طرح هایی که سبب نازیبایی در ساحل می شود. 

سالاری بیان کرد: شهرستان تنگستان دارای زیر ساخت های مهم گردشگری است که دراین ارتباط طرح های مختلف گردشگری بویژه دربخش ساحلی در دست مطالعه است. 

وی ادامه داد: منطقه خائیز دارای موقعیت خاص در بعد طبیعت گرشگردی و شهرها و روستاهای بخش ساحلی ویژگی های مهم برای توسعه گردشگری ساحلی دارد که لازم است این ظرفیت ها فعال شود.

استاندار بوشهر گفت: تخصیص و نقدینگی اعتبارات مصوب تملک دارایی شهرستان تنگستان سال گذشته 30 درصد معادل 80 میلیارد ریال بود که امسال میزان نقدینگی اعتبارات سه برابر سال گذشته است.

سالاری افزود: مشارکت مردم در فعالیت ها و عرصه های گوناگون نقشی مهم در تسریع کارها و افزایش رضایت مندی دارد که در این ارتباط در اجرا برنامه های گوناگون استفاده از نظرات و پیشنهادهای مردم باید در اولویت قرار گیرد و طبق نظر مردم، کارشناسانه این برنامه ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: پیمانکاران به عنوان بازوان اجرایی شهرداران و شوراهای اسلامی هستند که پرداخت مطالبات پیمانکاران هرچند باید در اولویت باشد ولی نباید سبب کندی روند اجرایی طرح های عمرانی شود.

استاندار بوشهر، کشاورزی بخش مرکزی، تجارت و صید و صیادی بخش ساحلی را از دیگر ویژگی های تنگستان دانست و گفت: با تکمیل طرح های مهم از جمله بزرگراه بوشهر – دیر، بزرگراه اهرم – برازجان، تحول اساسی در تنگستان رقم می خورد.

سالاری، با اشاره به طرح مطالعه دو سد در تنگستان گفت: سد خائیز و باهوش از جمله طرح های در دست مطالعه تنگستان است که سد باهوش با اعتبارات دولتی و سد خائیزنیز با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود.

وی، بر تهیه طرح گردشگری آبگرم اهرم تاکید کرد و گفت: باید از این فرصت برای توسعه و جذب گردشگر بهره جست. 

فرماندار تنگستان گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان 360 میلیارد ریال است که تخصیص های اعتباری نسبت به سال قبل تاکنون 1.5 برابر شده که این اعتبار برای تکمیل 242 پروژه در شهرستان تنگستان است.

غلامرضا ترک زاده افزود: تنگستان دارای 80 هزار نفر جمعیت است که 30 درصد شهرنشین و مابقی در روستاها سکونت دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان تنگستان نقش مهمی دراستان بوشهردارد که لازم است توجه ویژه ای به زیر ساخت های عمرانی این شهرستان شود.

ترک زاده با بیان اینکه اعتبارت تخصیصی به سه شهر تنگستان بیش از درآمدهای این شهرداری ها است گفت: امسال درآمد شهر اهرم 33 میلیارد ریال پیش بینی شده این درحالی است که اعتبارات تملک دارایی در این شهر 37 میلیارد ریال است.

وی گفت: 31 طرح در حوزه عمران شهری در شهرهای تنگستان در دست اجراست.

فرماندار تنگستان گفت: بافت کالبدی شهر اهرم مرکز این شهرستان که قدمتی 30 ساله دارد فرسوده است که لازم است تغییر در آن ایجاد شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر