پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس بخش تحقیقات اصلاح نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: گندمکاران بذرها را پیش از کشت برای بررسی مرغوبیت و قوای نامیه در آزمایشگاه بذر گندم این مرکز آزمایش کنند و از کیفیت آن مطمئن شوند.به گزارش فکرشهر، نرجس کازرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه اکنون فصل کشت گندم است، کشاورزان دقت کنند گندم سالم و سبز تهیه کنند که درصد جوانه زدن داشته باشد.وی اضافه کرد: در برخی موارد که از سم ضدعفونی زیاد بر روی محصول در مزرعه استفاده شود باعث می شود که قوای نامیه بذر یعنی قدرت جوانه زنی بذر پایین بیاید و بذر سبز نشود.
کد خبر: ۶۸۱۲
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲

فکرشهر: رییس بخش تحقیقات اصلاح نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: گندمکاران بذرها را پیش از کشت برای بررسی مرغوبیت و قوای نامیه در آزمایشگاه بذر گندم این مرکز آزمایش کنند و از کیفیت آن مطمئن شوند.

به گزارش فکرشهر، نرجس کازرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه اکنون فصل کشت گندم است، کشاورزان دقت کنند گندم سالم و سبز تهیه کنند که درصد جوانه زدن داشته باشد.

وی اضافه کرد: در برخی موارد که از سم ضدعفونی زیاد بر روی محصول در مزرعه استفاده شود باعث می شود که قوای نامیه بذر یعنی قدرت جوانه زنی بذر پایین بیاید و بذر سبز نشود.

کازرانی ادامه داد: دراین ارتباط و برای جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان آزمایشگاه بذر گندم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر آمادگی کامل دارد که ضمن بررسی بذر مصرفی، موارد و توصیه های کارشناسی لازم و مورد نظر را برای کشت بهتر محصول به کشاورزان ارائه دهد.

وی گقت: گندمی خوب است که بذر آن حدود 98 تا 90 درصد قوای نامیه یا درصد سبز شدن داشته باشد.

این کارشناس کشاورزی بیان کرد: در صورت استفاده از بذر نامرغوب محصول تولیدی از کیفیت نامناسب و تراکم کم برخوردار است که مورد پسند نیست. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر