پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تداوم حوادث جاده ای مرگبار در حدفاصل محور شهرستان گناوه به دیلم در شمال استان بوشهر نگرانی و واکنش مردم این منطقه را در برداشته است.به گزارش فکرشهر، در پی تصادف روز جمعه گذشته دو خودرو در این محور که منجر به کشته شدن چندین نفر از هموطنان شده که برخی آنان اهل شمال استان بوشهر بودند، سبب شده تا مردم این شهرستان در شبکه های اجتماعی و محافل ومجالس بشدت از وقوع چنین حوادثی دلخراش حساس و گله مند شوند.مردم این منطقه از فعالان اجتماعی و رسانه ها به عنوان نمایندگان افکارعمومی خواسته اند تا مطالباتشان را به مسوولان مربوط انتقال دهند.
کد خبر: ۶۹۲۹
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹

فکرشهر: تداوم حوادث جاده ای مرگبار در حدفاصل محور شهرستان گناوه به دیلم در شمال استان بوشهر نگرانی و واکنش مردم این منطقه را در برداشته است.

به گزارش فکرشهر، در پی تصادف روز جمعه گذشته دو خودرو در این محور که منجر به کشته شدن چندین نفر از هموطنان شده که برخی آنان اهل شمال استان بوشهر بودند، سبب شده تا مردم این شهرستان در شبکه های اجتماعی و محافل ومجالس بشدت از وقوع چنین حوادثی دلخراش حساس و گله مند شوند.

مردم این منطقه از فعالان اجتماعی و رسانه ها به عنوان نمایندگان افکارعمومی خواسته اند تا مطالباتشان را به مسوولان مربوط انتقال دهند.

آنان تاکید کردند: باتوجه به تصادفات مرگباری که درچندسال اخیر دراین مسیر رخ داده است، باید مسوولان کشوری و استانی ازجمله استاندار بوشهر یکی از اولویت های کاری خود را روی این نقطه حادثه خیز متمرکز کنند تا از حوادث ناگوار دیگر پیشگیری شود. 

وضعیت کنونی جاده ارتباطی شهرستان گناوه به دیلم ظرفیت حجم تردد را بویژه در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز که مسافران و گردشگران زیادی وارد این منطقه می شوند، ندارد و باید در اصلاح و بهسازی ازجمله دوبانده کردن آن اقدام شود.

دوبانده کردن این جاده 45 کیلومتری علاوه براینکه تصادفات ناگوار جاده ای را به حداقل خواهد رساند مزایا و فواید خوبی برای دو شهرستان گردشگری گناوه و دیلم بدنبال دارد.

اگرچه در وقوع حوادث جاده ای این مسیر رانندگان نیز دخیل بوده و باید با توجه به وضعیت موجود آن نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی را بخوبی رعایت کنند، اما باید اقدام عاجلی برای مرمت و بازسازی آن انجام شود تا از تصادفات دلخراش دراین نقطه کاسته شود.

فرماندارگناوه در پاسخ به مطالب مطرح شده در شبکه های اجتماعی گفت: یکی از دغدغه های اصلی و کاری خود را پیگیری بهبود راههای این شهرستان قرار داده ام که پیگیری و رایزنی های فراوانی دراین زمینه صورت گرفته است.

عبدالنبی یوسفی افزود: در نشستی که با دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری انجام شد، بحث راههای این شهرستان از مباحث اولویت دار بود که با دستور ایشان و نشست هفته اخیر که با کارشناسان بودجه کشور انجام شد، نتایج خوب و امیدبخشی بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: پیگیری راه گناوه به دیلم از اولویت ها بوده و از ابتدای سال نسبت به قطعه اول آن از میدان امام علی (ع) تا بعد از روستای قلعه حیدر که حوادث ناگواری آفریده اقدامات کوتاه مدتی انجام شده و برای باند دوم آن اعتبار مصوب و در مرحله مناقصه رفته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد.

وی افزود: تکمیل راه چهاربانده برازجان به گناوه به طول 16.5 کیلومتر با احداث یک پل بزرگ روی رودشور فعال و برخی از این مسیر آماده آسفالت و پیشرفت خوبی دارد.

فرماندار گناوه گفت: برای راه کمربندی گناوه نیز بخشی از اعتبار شهرستان برای تملک مسیر و برطرف کردن مشکل معارض اختصاص یافته و بخش دیگری از آن به اعتبار ملی نیاز دارد که باید در تهران پیگیری شود.

وی ادامه داد: نشست های مکرری با مسوولان مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برای بهسازی راه گناوه به گوره انجام شده که دردست پیگیری است.

یوسفی افزود: راه گناوه - میشان هم از جمله پروژه های دردست پیگیری است که دراین ارتباط با مدیرکل راههای جنوب کشور نشست و بازدید میدانی انجام شد.

فرماندارگناوه بیان کرد: مطالعه راه بندرریگ به گناوه نیز که استانداربوشهر دستور مطالعه آن را داده است، امیدواریم پس از تکمیل مطالعه به مرحله اجرا درآید.

وی گفت: با توجه به اینکه کل اعتبارات تملک دارایی این شهرستان درسال جاری 310 میلیارد ریال و بدهی شهرستان 620 میلیارد ریال است اولویت بندی و بهینه مصرف کردن اعتبارات باید مورد توجه قرار گیرد.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: باتوجه به اینکه محور گناوه به دیلم از نقاط پرتردد راهای شمالی استان بوشهر است باید در بهسازی آن اقدام عاجلی صورت گیرد تا دیگر شاهد تصادفات ناگواری برای مردم منطقه و مسافران نباشیم.

اردلان امیرزاده افزود: در شش ماه اول امسال 40 مورد تصادف دراین نقطه رخ داده که منجر به مرگ سه نفر و مصدوم شدن 93 نفر شده است.

وی گفت: این محور همچنان قربانی می گیرد طوری که درهفته گذشته نیز براثر تصادف دو خودرو شش نفر جان خود را ازدست دادند.

بخشدارمرکزی گناوه اظهارکرد: حجم تردد دراین مسیر باتوجه به گردشگرپذیربودن شهرستان های گناوه ودیلم، عبور کاروان راهیان نور و مجاورت با استانهای کهگیلویه و بویراحمد بالا است و باید مسوولان نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی گفت: پیگیرهای فراوانی برای بهبود این مسیر انجام شده که امیدواریم با محقق شدن آن به یکی از نقاط امن جاده ای کشور تبدیل شود.

محور شهرستان گناوه به دیلم از محورهای پرتردد و یکی از نقاط حادثه خیز در شمال استان بوشهر است که بدلیل کم عرض و دو طرفه بودن حوادث ناگواری در آن بوقوع پیوسته است. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر