پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی پزشکان با دریافت وجه خارج از تعرفه (زیرمیزی) از بیماران آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را تهدید می کنند.به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز سه شنبه به نقل از دکتر علیرضا رییسی در نشست با مسوولان نظام پزشکی بوشهر افزود: بیش از 90 درصد پزشکان هیچ گونه وجه خارج از تعرفه ای از بیماران دریافت نمی کنند و تنها تعداد اندکی از پزشکان هستند که آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را با این کار خود تهدید می کنند که امیدوارم با اصلاح روند پرداخت، این پزشکان نیز برای آسایش مردم پیش قدم شوند. 
کد خبر: ۶۹۵۶
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۱

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی پزشکان با دریافت وجه خارج از تعرفه (زیرمیزی) از بیماران آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را تهدید می کنند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز سه شنبه به نقل از دکتر علیرضا رییسی در نشست با مسوولان نظام پزشکی بوشهر افزود: بیش از 90 درصد پزشکان هیچ گونه وجه خارج از تعرفه ای از بیماران دریافت نمی کنند و تنها تعداد اندکی از پزشکان هستند که آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را با این کار خود تهدید می کنند که امیدوارم با اصلاح روند پرداخت، این پزشکان نیز برای آسایش مردم پیش قدم شوند. 

وی اضافه کرد: همچنین در این ارتباط نظارت برای کاهش دریافت های خارج از تعرفه توسط پزشکان دراستان بوشهر افزایش می یابد. 

رییسی ادامه داد: واقعی نبودن تعرفه خدمات درمانی و تاخیر در پرداخت به پزشکان از جمله عواملی بود که پزشکان را به سمت دریافت وجه خارج از تعرفه سوق می داد که از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در کشور پرداختی پزشکان به روز شده است. 

وی بیان کرد: اصلاح تعرفه های خدمات درمانی و ابلاغ کتاب 'ارزش های نسبی خدمات درمانی' در این زمینه سبب شد که مشکلات دریافتی پزشکان برطرف شود و از این پس دریافت وجه خارجه از تعرفه های درمانی از بیماران منطقی نیست و با افزایش نظارت ها باید آن را کاهش دهیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های بیمه گر و سازمان نظام پزشکی یک اتفاق خوب درعرصه سلامت کشور است و باید از آن به عنوان یک فرصت برای افزایش کیفیت و گستره خدمات به مردم استفاده کنیم. 

وی در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: سیاست های کلی نظام سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد زمینه های گسترده ای برای پیشرفت طرح تحول نظام سلامت به وجود آورد و باعث شد برای اولین بار در سه دهه اخیر بهداشت و درمان جزو ده اولویت نظام قرار بگیرد. 

رییسی افزود: حمایت از بخش خصوصی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و باید فضای رقابتی در جامعه ایجاد شود زیرا در چنین فضایی مخاطبان سیستم درمانی که بیماران هستند سود می برند اما باید با نظارت دقیق از دریافت وجه خارج از تعرفه درمانی جلوگیری کنیم. 

وی اضافه کرد: استان بوشهر نیازمند تغییرات اساسی در زمینه بهداشت و درمان است که موقعیت کنونی فرصتی است که باید با تمام توان تلاش کنیم از آن برای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی استان بهره ببریم.

رییسی ادامه داد: این موقعیت مسوولیت ما را افزایش می دهد زیرا اگر کم کاری در هر زمینه ای صورت بگیرد ضرری متوجه سیستم و جامعه می شود که ما را مدیون مردم می کند. 

وی با اشاره به جذب تعداد قابل توجهی متخصص که در آینده نزدیک به سیستم درمانی استان افزوده می شوند، گفت: همه تلاشمان را برای جذب متخصصان انجام داده ایم که با افزوده شدن این پزشکان مشکلات درمانی استان تغییر قابل ملاحظه ای خواهد کرد و از مردم و مسوولان استان نیز می خواهیم زمینه ای را فراهم کنند که این پزشکان در استان احساس راحتی کنند و خدمت ارزنده ای به مردم داشته باشند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای ایجاد آرامش و آسایش مردم توسعه مراکز تخصصی و فوق تخصصی استان از اولویت ویژه ای برخوردارند زیرا در گذشته هزینه درمانی در این مراکز بسیار سنگین بود و بیشتر خانواده هایی که بیمار داشتند را به زیر خط فقر می برد. 

رییسی اضافه کرد: بیمارستان قلب بوشهر به عنوان یکی از این مراکز تخصصی درمانی هدف گذاری شده و برای ایجاد آسایش مردم و اطمینان خاطر پزشکان همه تجهیزات لازم برای اعمال جراحی و اعمال غیر تهاجمی قلب تهیه شد و در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

وی افزود: این کار نه تنها رابطه بین بیمار و شرکت های توزیع تجهیزات پزشکی را قطع کرده و هزینه های مردم را کاهش داد بلکه به دلیل خرید انبوه مرکز، واسطه ها حذف و قیمت تمام شده تجیزات به شدت کاهش یافت.

رییس بیان کرد: دراین مرکز نه تنها تامین تجهیزات مدنظر قرار گرفت بلکه بهسازی و استانداردسازی فضاهای فیزیکی نیز در دستور کار قرار گرفت که تغییرات چشمگیری را در بیمارستان قلب بوشهر به وجود آورده است. 

در این جلسه برنامه های عملیاتی نظارت بر دریافت خارج از تعرفه های درمانی بررسی شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر