پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه ی برازجان در خطبه های نماز جمعه ی این شهر گفت: هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسمات عزاداری نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارند...
کد خبر: ۷۱۷۱
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: امام جمعه ی برازجان در خطبه های نماز جمعه ی این شهر گفت: هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسمات عزاداری نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح ابراز داشت: زمانی که حضرت جبرییل نام پنج تن آل عبا را به منظور قبولی توبه حضرت آدم به او تلقین کرد، به نام مبارک امام حسین(ع) که رسید گریه راه گلوی او را گرفت و حضرت آدم از جبرییل علت آن را جویا شد که جبرییل واقعه عاشورا و شهادت جانگداز آن امام با لب‌های تشنه را برای حضرت آدم بیان کرد.

 وی با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا، از خطبا و هیئات مذهبی درخواست نمود ارتقای کیفی و کمی را در برنامه‌ها مد نظر قرار دهند تا شاهد تاثیرگذاری برنامه‌ها باشیم.

حجت الاسلام مصلح، استکبارستیزی را از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: مبارزه با استکبار بنی‌امیه از اهداف قیام عاشورای حسینی است و ما نیز باید همواره در برابر استکبار و استبداد ایستادگی کنیم.

وی با انتقاد از وجود برخی خرافات در مراسمات عزاداری اضافه کرد: از هیئت‌های مذهبی انتظار داریم از ورود خرافات و انحرافات در عزاداری‌ها اجتناب کنند و نسبت به افزایش محتوای برنامه‌های عزاداری اهتمام ورزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر